تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۱۳
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۳۱۷۲۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

منع استفاده از دستگاه‌های انفلو (enflow) آلومینیومی در بیمارستان‌ها

می متالز - دستگاه انفلو (enflow) دستگاهی است که در بیمارستان به بیمار متصل می‌شود و وظیفة آن تنظیم دمای خون و یا مایعاتی است که به بیمار تزریق می‌شوند.
منع استفاده از دستگاه‌های انفلو (enflow) آلومینیومی در بیمارستان‌ها

به‌ گزارش می متالز، معمولاً مایعات پیش از آنکه وارد بدن بیمار شوند، به دمای بدن می‌رسند. دستگاه انفلو وظیفه دارد که دمای خون و یا سایر مایعات را به ۳۷ درجة سانتیگراد برساند.

نشریة گاردین به‌تازگی مقاله‌ای به چاپ رسانده که نشان می‌دهد دستگاه‌های انفلو که از جنس آلومینیوم هستند، برای بدن مضر بوده و لازم است که استفاده از آنها ممنوع اعلام شود. بر همین اساس بسیاری از بیمارستان‌های سراسر انگلستان، استفاده از دستگاه‌های انفلوی آلومینیومی را ممنوع کرده‌اند. علت مضر شناخته شدن دستگاه‌ انفلو، ورود مقادیری آلومینیوم به مایعات آمادة ورود به بدن است. تیم متخصصی از آلمان برروی این تئوری تحقیق کرده‌ و متوجه شدند زمانی‌که یک مایع الکترولیتی از انفلو عبور کرده و گرم می‌شود، مقادیر زیادی آلومینیوم در آن ایجاد می‌شود. این میزان آلومینیوم معادل ۷۰۰۰ میکروگرم در یک لیتر مایع است. البته انواع مایعات عبوری از انفلو مورد تحقیق و بررسی قرار گرفتند که در برخی وجود مقادیری آلومینیوم ثابت شد.

همچنین در نوزادانی که از این طریق درمعرض آلومینیوم قرار گرفته‌اند (مثلاً توسط دستگاه انفلو و IV تغذیه می‌شوند) علائمی از تأخیر در رشد مغزی و مشکلات استخوانی مشاهده شده است. سازمان دارویی ایالات‌متحده (FDA) میزان آلومینیوم مجاز در هر لیتر محلول واردشده به بدن را ۲۵ میکروگرم اعلام کرده است که توسط کلیه‌ها دفع می‌شود. حال با توجه به این گزارش، ورود بیش از ۲۵ میکروگرم آلومینیوم، آسیب جدی به اعضای بدن خواهد زد و در برخی موارد موجب بروز بیماری آلزایمر نیز خواهد شد.

عناوین برگزیده