تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۲:۳۰
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۳۲۰۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان کرمان:

نقطه اتصالی بین نیازمندی و توانمندی در بهشت صنعت و معدن خواهیم بود

می متالز - زین‌العابدین ملائی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان گفت: ما در سال ۱۳۹۸ نیازمند پروژه‌هایی در زمینه نحوه استخراج صنایع و معادن خواهیم بود.
نقطه اتصالی بین نیازمندی و توانمندی در بهشت صنعت و معدن خواهیم بود

به گزارش می متالز به نقل از خبرگزاری علم و فناوری؛ ملائی در مورد فعالیت‌هایی که سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان در سال 1397 انجام داده است، عنوان کرد: این سازمان علاوه بر برنامه‌های ابلاغی فعالیت‌های دیگری از جمله برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیجیان را انجام داده است. این نمایشگاه در جهت نمایش دستاوردهای چهل ساله انقلاب جمهوری اسلامی ایران بوده است. در این نمایشگاه همه دستگاه‌های استانی حضور داشتند که در این میان سازمان سپاه پاسداران هم حضور داشت. همچنین بیشترین غرفه مربوط به بسیج علمی استان بود. در این نمایشگاه دستاوردها و اختراعات مبتکرین و مخترعین استانی و بخصوص ابداعات و فعالیت‌هایی که مرکز رشد استان داشت، به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به شرکت اقشار مختلف در این نمایشگاه و رونمایی از دستاوردهای مختلف  و متنوع‌شان اظهار داشت: در این نمایشگاه اخترعات و دستاوردهای متنوع و مختلفی در زمینه‌های گوناگون به نمایش گذاشته شد. همچنین مخترعین و مبتکرین از قشرهای متنوعی بودند و شامل دانش‌آموزان و دانشجویان می‌شد. در این نمایشگاه که تحت نظر استانداری برگزار شد، موضوعی تحت انتخاب اختراع برتر وجود نداشت؛ اما در جشنواره جهادگرانه علم و فناوری، از چهل پژوهشگر برتر تقدیر بعمل آمد و همچنین در برنامه‌های آینده هم از مخترعین و مبتکرین برتر حمایت خواهیم کرد.

ملائی در ادامه ارائه فعالیت‌های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان افزود: در کنار برگزاری نمایشگاه، ما یک رویداد استارت‌آپی نانو را داشتیم که این رویداد با شرکت 15 تیم و در طول مدت 2 روز انجام شد. اختتامیه این رویداد و کارگاه با برپایی جشنواره جهادگرانه علم و فناوری مصادف شد که در این میان از برگزیدگان کارگاه‌های استارآپی نانو تقدیر بعمل آمد. این دو برنامه ازجمله برنامه‌های مهمی بود که در کنار فعالیت‌های دیگر در سال 97 توسط سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان برگزار شد.

وی گفت: از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در سال ۹۸ مدنظر داریم حمایت از نخبگان استانی و شناسایی آن‌ها است. ما با این کار می‌توانیم شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف در سطح استان باشیم. همچنین این امر باعث رابطه ما با نخبگان و مخترعان استانی و بهره‌مندی از نعمت وجود این افراد خواهد بود.

او در مورد برنامه‌های این سازمان در سال 1398 بیان کرد: در این سال باتوجه به ظرفیت‌هایی که استان کرمان دارد و اینکه استان کرمان به بهشت صنعت و معدن معروف است، و همچنین با توجه به اینکه نیازهایی در حوزه صنعت استخراج این صنایع و معادن داریم، با شبکه‌سازی کارشناسان و اساتیدی که در این حوزه صاحب‌نظر هستند، می‌تواینم نقطه اتصالی بین نیازمندی و توانمندی در سطح استان کرمان باشیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان جزو استان‌های خشک کشور می‌باشد، تشریح کرد: استان کرمان در منطقه خشک و بی‌آبی مستقر است و از این باب خسارت‌های زیادی را دیده است، بحث ارائه راهکار و حل این مسئله در استان ازجمله برنامه‌های دیگری است که سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان در نظر دارد. در این زمینه کارگروه‌هایی را جهت برطرف کردن مشکل کم آبی و خشکسالی در استان را تشکیل خواهیم داد تا با برنامه‌ریزی‌های پایه‌ای و اساسی بتوانیم این مسئله در استان را حل کنیم.

عناوین برگزیده