تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۰:۱۶
بازدید: ۱۸۴۴
کد خبر: ۳۳۵۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
همراه با گزارش تصویری

بازدید مدیر عامل، مدیران و شرکت های تابعه صندوق بازنشستگی فولاد کشور از پروژه های در دست اقدام شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

می متالز - در ادامه نشست سالانه مدیران و اعضای هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور و شرکتهای تابعه، مسئولان حاضر از مجموعه پیت معدن و طرح های در حال اجرای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق بازدید کردند.
بازدید مدیر عامل، مدیران و شرکت های تابعه صندوق بازنشستگی فولاد کشور از پروژه های در دست اقدام شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق

به گزارش می متالز، در ابتدای این برنامه حاضرین از پیت معدن و نحوه انجام عملیات آتشباری بازدید و سپس با حضور در کارخانه فرآوری با نحوه تولید کنسانتره آشنا شدند.

سپس حاضرین از پروژه گندله سه چاهون بازدید نمودند که مدیر پروژه پیرامون این طرح عظیم توضیحاتی ارائه داد و بیان کرد: این پروژه مجموعه ای از متریال هندلینگ، حمل مواد و آماده سازی خوراک برای گندله سازی است که توسط شرکت آذران انجام می گیرد و عمده تکنولوژی آن با تیسن کروپ و تجهیزات اصلی آن ساخت شرکت کوپرن آلمان است و اکنون این پروژه پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد را دارد.

وی افزود: در ماه هزار تن نصب تجهیزات صورت می گیرد که در شرایط کنونی و وضعیت نابسامان اقتصادی کار بسیار بزرگ و سختی در حال انجام است و امیدواریم با ورود دیگر تجهیزات اواخر سه ماهه دوم سال ۹۸ استارت کار این پروژه زده شود.

در ادامه از پروژه پست برق ۱۵۰ هزار مگاواتی بازدید شد که مدیر پروژه پیرامون این طرح گفت: علیرغم مشکلات اقتصادی و نوسانات بازار و قیمت ارز تلاش می شود تا مطابق برنامه پروژه طی مدت ۱۴ ماه انجام گیرد و بخش عمده کار خرید تجهیزات است که با وجود مشکلات اما توانستیم با مدیریت صحیح ۷۰ درصد آن را انجام دهیم و مهم ترین تجهیزات ترانس ها می باشند که با اتمام طراحی سفارش ساخت آن داده شده و تا پایان فروردین سال آینده در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

وی افزود:  فونداسیون برای نصب تجهیزات اکنون آماده است و خط های انتقال پست نخلستان و دکل ها در حال نصب است  و تا پایان اسفند ماه سیم و کابل آن کشیده می شود و خط ۳۳که تا گندله می باشد،تجهیزات نصب دکل آن تا نیمه اسفند انجام می شود. تلاش می کنیم پروژه را در موعد مقرر به پایان برسانیم.

مسوولان حاضر در پایان این برنامه با حضور در کارخانه خردایش میزان پیشرفت طرح را مورد بازدید قرار دادند. مدیر پروژه با بیان توضیحاتی گفت: طرح HPGR به منظور استفاده ازسنگ هایی که در معادن اطراف است و عیار آن پایین می باشد، طراحی و انجام می گیرد و برای فرآوری حتی اگر بخواهیم استفاده کنیم نیاز به انجام پیش فرآوری اولیه است.

سپس از پروژه فاضلاب شهری و مخازن آن با پیشرفت ۶۰ درصد و بعد از آن از طرح جاده دسترسی به معدن  D19بازدید شد که سید ابراهیم حسینی پیرامون این پروژه گفت: پروژه دسترسی جاده در اوایل سال ۹۵ آغاز شد و طی ۲ سال و نیم ۵۸ کیلومتر و ۳۰۰ متر از جاده آسفالت شده است و ۲ کیلومتر زیر سازی آن آماده می باشد و ۴ کیلومتر نیز در حوزه محیط زیست واقع شده است که قرار شده با پیگیری مدیرعامل در نهایت به معدن دی ۱۹برسیم.

وی افزود: این جاده برای دسترسی به چاه های آب دشت حسن آباد که ۸ حلقه چاه است ساخته شده و مقرر شد در آینده ۲۴۰ لیتر آب در ثانیه از آن برداشت شود، برای دسترسی به آنومالی  D19، آنومالی شمالی و D17 و آنومالی های موجود در منطقه انجام می شود.

حسینی خاطر نشان کرد: این جاده ۱۰۲ کیلومتر از مسیر بافق به مشهد را برای مردم و مسافرینی که در این مسیر تردد می کنند از سمت ساغند نزدیکتر خواهد کرد و نیز جاده چادرملو به بندرعباس را ۱۱۰ کیلومتر نزدیک می کند. همچنین کریدور جنوب شرقی  را به شمال کشور با ۷۰ کیلومتر کمتر وصل می کند و این پدیده ای بزرگ در صنعت راهسازی است.

در حاشیه این بازدید رنجبر معاون برنامه ریزی صندوق بازنشستگی فولاد کشور امیدوار شد خروجی این نشست منجر به محقق شدن شعار سال 98 شود تا مجاهدت در تولید را از شرکت های تابعه صندوق بازنشستگی فولاد کشور داشته باشیم که این با پیگیری و تلاش مستمر و به بهره برداری رساندن طرح های توسعه میسر می شود.

وی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق را پیشرو شرکت های دیگر صندوق بازنشستگی فولاد کشور دانست و افزود: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق یکی از بزرگترین شرکت های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد است که در سطح کشور نمونه می باشد، به دلیل آنکه طرح های توسعه آن با وجود وضعیت اقتصادی کشور در حال انجام است و مسئولین کشور طی بازدید های خود از این مجموعه همه اذعان داشتند که طرح ها بصورت پویا در حال انجام برای به بهره برداری رسیدن است و با توجه به نامگذاری سال 98 به رونق تولید تاکید می کنیم باید طرح ها هر چه سریعتر به بهره برداری برسد تا در تولید ملی و اقتصاد کشور نقش داشته باشد.

معاون برنامه ریزی صندوق بازنشستگی فولاد کشور محمد جواد عسکری را یکی از مردان نیک بافق معرفی کرد و اظهار داشت: وی به لحاظ سلامت کاری فردی توانا، متعهد با وجدان کاری است که مانند ایشان در کشور بسیار کم است. وی اولین فردی می باشد که در محل کار خود حاضر می شود و آخرین نفری است که خارج می شود. عسکری مسائل کاری را با جدیت پیگیری می کند و نتیجه برای ایشان بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: عسکری با مدیریت کلان و انجام برنامه ریزی برای نتیجه گیری در کوتاه مدت عمل می کند و این یکی از مزیت های وی است و کشور ما به چنین افرادی نیازمند است.

رنجبر با اعلام رضایت بازنشستگان از عملکرد محمد جواد عسکری، بیان کرد: اوایل سال 97 بازنشستگان جلسه ای با مدیر عامل صندوق فولاد داشتند و ایشان قول ها و وعده هایی به بازنشستگان دادند و وقتی این وعده ها در کوتاه مدت عملی شد رضایت همه بازنشستگان از عسکری دیده شد و این رضایت مندی در فضاهای مختلف اعلام می شود.

وی یادآور شد: گزارشاتی نیز برای آنان که در جریان برنامه های صندوق فولاد کشور نیستند ارائه خواهد شد تا از اقدامات بسیار خوب انجام گرفته در بحث پرداخت حقوق و مستمری،خدمات درمانی و رفاهی با کیفیت بالا برای بازنشستگان آگاه شوند.

معاون برنامه ریزی صندوق بازنشستگی فولاد کشور در پایان از میزبانی مردم بسیار خونگرم و مهمان نواز بافق که سختکوش و پرتلاش هستند،تشکر و قدردانی کرد.

عناوین برگزیده