تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۸
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۳۴۱۲۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیش بینی سالی متفاوت برای فولاد مبارکه با افزایش تولید و پتانسیل رشد قیمت ها

می متالز - استراتژی فولاد مبارکه در سال جاری مشخص شد. شرکت تلاش می کند، تولید خود را پایدار نگه داشته و با محصولات جدید سهم خود را در بازار حفظ نماید.
پیش بینی سالی متفاوت برای فولاد مبارکه با افزایش تولید و پتانسیل رشد قیمت ها

به گزارش می متالز، حمید رضا عظیمیان مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان که در حاشیه برگزاری نمایشگاه محیط زیست پیرامون استراتژی ها و برنامه های توسعه ای این شرکت در سال جاری با خبرنگاران سخن می گفت، تصریح کرد: شرکت در سال جاری تلاش می کند تولید خود را پایدار نگه داشته و با محصولات جدید سهم خود را در بازار حفظ نماید.

وی افزود: در مورد صادرات هم همین بس که علی رغم محدودیت ها به کار خود ادامه خواهیم داد.

"فولاد"ی متفاوت تر از هر سال

عظیمیان در خصوص سرمایه گذاری جدید در حوزه شرکت های فولادی یا معدنی هم گفت: فولاد مبارکه اصفهان تلاش دارد که در فولاد هرمزگان و نورد ۲ مبارکه سرمایه گذاری های جدیدی داشته باشد که میزان سرمایه گذاری با توجه به مجوزی که برای هرمزگان صادر می شود، متفاوت است. ولی با خرید واحد تولید مواد معدنی به نام اپال در سنگان نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری خواهد داشت.

مدیر عامل فولاد مبارکه ادامه داد: کنسانتره سازی فولاد سنگان و فولادسازی سفید دشت نیز از جمله پروژه هایی است که ما در دستور کار داریم.

وی با اشاره به این که مبارکه امسال چند محصول جدید تولید خواهد کرد، گفت: امسال چند محصول جدید تولیدی خواهیم داشت و برخی از آن ها شامل ورق های API و لوازم خانگی و بدنه خودرو هستند، که در بازار عرضه می شوند.

مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: شرکت در نظر دارد ظرفیت فعلی خود را تا ۵ درصد افزایش دهد. افزایش تولید در شرکت مستلزم پلنت های جدید است و این پروژه ها تا مرحله راه اندازی تا حداکثر ۵ سال زمان بر است.

سیلی که نرخ ها را بالا برد

وی در خصوص دلایل افزایش قیمت ورق فولاد در هفته های اخیر گفت: از یک سوی تاثیرات سیل اخیر فروردین ماه جاری در افزایش قیمت بی تاثیر نبوده است و از طرفی به هر حال قیمت های جهانی هم در افرایش نرخ ها اثر گذار است. در مجموع به نظر می رسد عوامل داخلی بیشتر در تغییرات نرخ موثر بوده است.

مدیر عامل فولاد مبارکه در مورد پیش بینی افزایش قیمت محصولات جهانی فولاد گفت: تعیین قیمت جهانی فولاد صرفا در اختیار چین است،چین در حال تغییر تولید از کوره بلند به سمت کوره های قوس الکتریکی است. به خصوص در شانگهای، پکن در صدد است برنامه های زیست محیطی اجرا نماید، که ممکن است در قیمت جهانی فولاد تاثیر گذار باشد.

منبع: بورس 24
عناوین برگزیده