تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۴
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۳۴۳۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سهام پتروشیمی پردیس رشد 10 درصدی را تجربه کرد

تکرار سیگنال 10 درصدی به معامله‌گران بورس

می متالز - سهام پتروشیمی پردیس با رشد قیمت 10 درصدی در معاملات امروز به سطح 1600 تومان نزدیک شد. عملکرد نیمه نخست سال مالی منتهی به شهریور 98 این شرکت بازار را غافلگیر کرد. ساخت سود حدود 213 تومانی به ازای هر سهم «شپدیس» به حمایت از سهام این شرکت برآمده است. در چنین شرایطی احتمالا حسرت جا ماندن از رشد قیمتی این سهم برای معامله‌گران بورس یا با شدت بیشتر برای سهام‌دارانی که در هفته‌های اخیر این سهم را فروخته‌اند، باقی مانده است. از این دست سیگنال‌ها برای معامله‌گران فراوان است اما نکته‌ای که وجود دارد که درس گرفتن از چنین مواردی است.
تکرار سیگنال 10 درصدی به معامله‌گران بورس

به گزارش می متالز، «شپدیس» در عملکردی قابل توجه و با لحاظ افزایش نرخ فروش اوره داخلی پس از سال‌ها در صورت‌های مالی این شرکت معامله‌گران سهام را غافل‌گیر کرد. البته انتظار برای انعکاس این موضوع در صورت‌های مالی این شرکت وجود داشت با این حال در عملکرد ماهانه این شرکت‌ها تا پایان اسفند (پیش از ارائه اصلاحیه) این موضوع در دفترهای شرکت به ثبت نرسیده بود؛ اما در چندین مرتبه شفاف‌سازی مدیران این شرکت به انتظار برای نهایی شدن این موضوع اشاره کرده بودند. در چنین شرایطی احتمالا حسرت برای آن دسته از معامله‌گران بیشتر است که به هوای کسب سود بیشتر از این سهم خارج شده‌اند.

بررسی‌های اولیه از سودآوری این پتروشیمی از قدرت قابل توجه سودآوری حکایت دارد. نکته جالب شناسایی سود حاصل از تسعیر ارز به میزان 173 میلیارد تومان است. این موضوع برای این شرکت پتروشیمی و دیگر شرکت‌های پتروشیمی و صادراتی احتمالا اثرگذار خواهد بود.

یک نکته برای معامله‌گران

در گزارش دیگری در خصوص سهام صنایع شیمیایی ایران نیز به واکنش انفجاری سهام و انتظار برای رویه تکرارشونده در ماه‌های آینده اشاره شده بود. گزارش «شپدیس» بار دیگر بر این موضوع تاکید دارد. بار دیگر باید به سیگنال‌های بنیادی و انتشار عملکرد مالی شرکت‌ها توجه ویژه داشت. همچنان این انتظار وجود دارد که بازار از گزارش برخی از شرکت‌ها غافلگیر شود و اثر این غافلگیر در صورت‌های مالی این شرکت‌ها قابل رصد خواهد بود.

در شرایط کنونی عملکرد فروردین‌ماه نیز می‌تواند بر رویه آتی سهام اثرگذار باشد با این حال عملکرد سال مالی 97 در ماه‌های آینده و مجامع همچنان می‌تواند فعالان بازار سهام را غافلگیر سازد. برای بسیاری از شرکت‌ها احتمالا این روند مشاهده شود. برای مثال «دنیای بورس» دز گزارش‌های پیشین به انتظار برای واکنش جالب بازار به سود «شسپا» اشاره کرده است.

عناوین برگزیده