تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۳۴۴۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل معدنی و صنعتی گل گهر:

سرمایه گذاری مشترک 10 میلیون تنی فولاد در چابهار متوقف نشده است

می متالز - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: توجه به بازارهای منطقه بخصوص عمان، عراق و سوریه بطور جدی در دستور کار قرار دارد، بطوری که این شرکت آماده تامین آهن اسفنجی در عمان است.
سرمایه گذاری مشترک 10 میلیون تنی فولاد در چابهار متوقف نشده است

به گزارش می متالز، ناصر تقی زاده در این باره گفت: می توانیم از ظرفیت 4.5 میلیون تنی آهن اسفنجی در گل گهر در بازارهای صادراتی استفاده کنیم.

تقی زاده گفت: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر آمادگی خود را برای صادرات 700 هزار تن میلگرد به عراق و سوریه اعلام می کند و در صورت ایجاد زیرساخت های مناسب آماده سرمایه گذاری فولادی در این کشور ها هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: سرمایه گذاری مشترک 10 میلیون تنی فولاد در چابهار با سه شرکت گل گهر، چادرملو و فولاد مبارکه اصفهان متوقف نشده است و اقدامات مطالعاتی در حال انجام است.

تقی زاده افزود: برنامه ریزی برای سرمایه گذاری برون مرزی باید بطور جدی از سوی شرکت های معدنی و فولادی در دستور کار قرار گیرد. در این راستا گل گهر آماده همکاری و سرمایه گذاری مشترک در سایر کشورها در بخش معدن و صنایع معدنی است. 

وی تصریح کرد: توسعه صادرات جز برنامه اصلی شرکت گل گهر است اما دولت باید تضمین های لازم را در خصوص سرعت بخشی به صادرات پایدار فولاد و محصولات معدنی در بنگاه های خصوصی را بدهد تا آسودگی خاطر در این حوزه ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر افزود: تضمین پایدار صادرات محصولات فولادی و معدنی از سوی دولت به بنگاه ها سبب می شود تا شرکت های فولادی نسبت به تداوم قراردادهای بلند مدت اقدام کنند.

عناوین برگزیده