تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۷
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۴۱۸۸۳
وزیر صنعت، معدن و تجارت در فرودگاه ارومیه:

مرز کیله سردشت با توافقات انجام شده با کشور عراق فعال می شود/ پیگیری برای فعال شدن بازارچه های مرزی کیله

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مرز کیله سردشت نیز بر اساس توافقات کلی میان ما و کشور عراق که در سفرهای پیشین انجام شد، قرار است که فعال شود‌ و پیگیری برای فعال شدن بازارچه های مرزی در این مرز در حال انجام است که این موضوع برای درآمد مردم منطقه و تامین مواد موردنیاز صنعت کشور ضروری است.
مرز کیله سردشت با توافقات انجام شده با کشور عراق فعال می شود/ پیگیری برای فعال شدن بازارچه های مرزی کیله

به گزارش می متالز، رضا رحمانی در بدو ورود به آذربایجان غربی، تصریح کرد: یکی از موقیعیت های استان آذربایجان غربی همسایگی با کشورهای هم مرز و موقعیت های تجاری و صادراتی و وارداتی آن است.

وی با بیان تاکید بر اهمیت استراتژیک مرزهای تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت در این استان، افزود: مرز تمرچین فعال است و مرز کیله نیز بر اساس توافقات کلی میان ما و کشور عراق که در سفرهای پیشین انجام شد، قرار است که فعال شود‌ و پیگیری برای فعال شدن بازارچه های مرزی آن در حال انجام است که این موضوع برای درآمد مردم منطقه و تامین مواد موردنیاز صنعت کشور ضروری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدیدهای امروز خود از این مرزها برای پیگیری امورات آن ها، گفت: در این سفر دیدارهایی نیز با فعالان اقتصادی منطقه خواهیم داشت و تصمیمات لازم برای مواردی که در حوزه وزارتخانه است، در همین جا گرفته خواهد شد.

رحمانی در ادامه اضافه کرد: برخی موارد مطرح شده در اینگونه جلسات نیز جمع بندی می شود و از طریق مراجع ذیربط در تهران تصمیمات لازم برای آنها گرفته می شود.

عناوین برگزیده