تاریخ: ۰۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۲۵
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۴۲۲۹۲
سرویس خبر : انرژی

روند تغییر برداشت آب «فولاد» از زاینده‌رود

می متالز - سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در اجرای پروژه احداث شبکه فاضلاب و جمع آوری پساب شهرهای همجوار شرکت و باز چرخانی آن در خطوط تولید ناشی از تفکر هوشمندانه مدیریت این شرکت است.
روند تغییر برداشت آب «فولاد» از زاینده‌رود

به گزارش می متالز، رضا اردکانیان؛ وزیر نیرو با اعلام این مطلب در مراسم بهره‌برداری از شبکه جمع آوری و انتقال پساب شهرستان مبارکه با اعلام این مطلب گفت: ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته و از این رو استفاده از پساب‌های شهری به‌عنوان یک منبع پایدار می‌تواند در تولید اقتصادی و پایداری گردش چرخ تولید یکی از بهترین راهکار باشد.

مدیر‌عامل فولاد مبارکه نیز در این مراسم گفت: میزان برداشت آب فولاد مبارکه از حوضه زاینده‌رود در سال ۱۳۸۰ با تولید ۳میلیون تن فولاد ۱۷ میلیون متر‌مکعب در سال بود، این در حالی است که امروز با همان میزان برداشت آب، تولید شرکت به بیش از 6.2 میلیون تن فولاد در سال افزایش یافت.

حمیدرضا عظیمیان با بیان اینکه در راستای استفاده بهینه از منابع آبی و برای کاهش حداکثری برداشت آب از حوضه زاینده رود در فولاد مبارکه پروژه‌های متعددی تعریف و اجرا شده است، گفت: به‌طور مشخص هزینه پروژه انتقال آب تصفیه خانه مبارکه به شرکت فولاد مبارکه حدود 86 میلیارد تومان بوده و به‌طور کلی تاکنون ۲۲۰ میلیارد تومان از سوی فولاد مبارکه برای احداث شبکه‌های جمع آوری و تصفیه پساب شهری و خطوط انتقال آب هزینه شده است.

مدیر‌عامل فولاد مبارکه تصریح کرد: جلوگیری از وارد شدن پساب شهری به زاینده‌رود و محیط زیست یکی دیگر از اهداف سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در این پروژه ملی بوده است.

استاندار اصفهان نیز در این مراسم تصریح کرد: فولاد مبارکه با جمع آوری و تصفیه و بازچرخانی پساب‌های شهری در خطوط تولید خود در راستای توسعه پایدار گام موفقی برداشته است. به گفته وی چنانچه بخواهیم در تمامی بخش‌های کشور به توسعه پایدار دست یابیم نباید صرفا منتظر کمک دولت باشیم. عباس رضایی همچنین تاکید کرد: این ظرفیت در فولاد مبارکه وجود دارد که استفاده از انرژی خورشیدی به‌زودی در این شرکت نهادینه شود.

عناوین برگزیده