تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۵
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۴۲۷۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش عملکرد بازار اوراق بهادار منتشر شد:

رشد ۱۱۲ درصدی ارزش بازار در خرداد ۹۸ نسبت به ماه مشابه سال قبل

می متالز - ارزش بازارسهام در پایان خرداد ماه ۹۸ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به میزان ۴۷۲۰۴۴۸ میلیارد ریال برابر با ۱۱۲ درصد افزایش یافت و از ۴۲۱۲۷۲۶ میلیارد ریال به ۸۹۳۳۱۷۴ میلیارد ریال رسید.
رشد ۱۱۲ درصدی ارزش بازار در خرداد ۹۸ نسبت به ماه مشابه سال قبل

به گزارش می متالز، براساس گزارش منتشر شده توسط مدیریت آمار و اطلاعات این مرکز، طی ۱۸ روز کاری خرداد ماه ۹۸، ارزش معاملات در مقایسه با پایان اردیبهشت ۹۸، معادل ۱۰ درصد کاهش یافت و از ۲۹۶۱۳۱ میلیارد ریال به ۲۶۷۴۶۳ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده از ۱۱۰۴۷۶ میلیون سهم به ۸۳۱۰۸ میلیون سهم معادل ۲۵ درصد کاهش یافت.

 براساس این گزارش، از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازارسهام (اول و دوم) به ترتیب برابر با ۲۵۴۸۴۲ میلیون سهم و ۶۷۵۲۶۰ میلیارد ریال بوده است.

در خرداد ماه ۹۸، دفعات معاملات سهام برابر با ۱۷ درصد در مقایسه با پایان اردیبهشت ۹۸ کاهش یافت و از ۷۴۰۹۸۱۶ هزار دفعه به ۶۱۱۴۳۶۱ هزار دفعه بالغ شد.

شاخص بورس در پایان خرداد ماه ۹۸ در مقایسه با اردیبهشت ۹۸، به میزان ۱۹۷۸۸ واحد برابر با ۹ درصد افزایش یافت و از ۲۱۵۰۹۲ واحد به ۲۳۴۸۷۹ واحد رسید.

ارزش بازار در پایان خرداد ماه ۹۸ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به میزان ۴۷۲۰۴۴۸ میلیارد ریال برابر با ۱۱۲ درصد افزایش یافت و از ۴۲۱۲۷۲۶ میلیارد ریال به ۸۹۳۳۱۷۴ میلیارد ریال رسید.

گفتنی است،درصد گردش معاملات از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه ۹۸، به رقم ۹ رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، ۱۸۲ درصد افزایش داشته است.

میزان سود نقدی تقسیم شده بین سهامداران در خرداد ماه ۹۸ به رقم ۱۶۱۱۶۷ میلیارد ریال رسید و میزان بازده کل بورس از ابتدای سال تا کنون ۳۳ درصد بوده است.

همچنین، نسبت قیمت به درآمد ۱۲ ماه گذشته، به رقم ۸ رسید.

عناوین برگزیده