تاریخ: ۰۶ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۴۳۸۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واحد دانه‌بندی زغال‌سنگ در آبیک اخطار گرفت

می متالز - سرپرست اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان آبیک گفت: یک واحد دانه‌بندی زغال‌سنگ بر اثر عدم رعایت استانداردهای محیط زیستی و آلودگی هوا اخطار گرفت.
واحد دانه‌بندی زغال‌سنگ در آبیک اخطار گرفت

به گزارش می متالز، امید رحمانی اظهار کرد: طبق گزارشات واصله و انجام دو پایش و یک نمونه‌برداری هوا از یک واحد دانه‌بندی زغال‌سنگ واقع در پیغمبرکوه شهرستان آبیک، مشخص شد آلودگی هوای این واحد، بیش از حد استانداردهای محیط زیستی است.

وی افزود: بازدید کارشناسی از واحد دانه‌بندی زغال‌سنگ مذکور در 29 خرداد ماه و سوم تیر ماه جاری انجام شده است.

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک ادامه داد: واحد دانه‌بندی زغال‌سنگ به دلیل پراکنش پسماندهای صنعتی در محیط اطراف، عدم احداث فضای سبز، عدم تعبیه تصفیه‌خانه فاضلاب انسانی مناسب و بر هم زدن چشم‌انداز طبیعی منطقه موجبات آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی را فراهم کرده است.

رحمانی اضافه کرد: به دلیل علل مذکور و آلایندگی بیش از استانداردهای محیط‌زیستی، واحد دانه‌بندی زغال‌سنگ اخطار اولیه را دریافت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به واحد دانه‌بندی زغال‌سنگ 14 روز مهلت داده شده است نسبت به رفع مشکل آلایندگی و پاکسازی محیط اطراف خود از پسماندهای صنعتی اقدام کند.

این مسئول تصریح کرد: در صورتی که واحد دانه‌بندی زغال‌سنگ به رعایت رفع موارد آلایندگی و اخطار اولیه تمکین نکند، اخطار دوم و سوم برای این واحد صادر می‌شود و پس از عدم تمکین، پایش مجدد صورت گرفته و به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

رحمانی یادآور شد: چند روز پیش یک واحد دانه‌بندی زعال‌سنگ که غیرمجاز فعالیت خود را در پیغمبرکوه آغاز کرده بود، شناسایی و نسبت به جمع‌آوری و تعطیلی آن اقدام لازم صورت گرفت.

عناوین برگزیده