تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۲
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۴۶۱۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طرح پایش سلامت کارکنان وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت کلید خورد

می متالز - طرح پایش سلامت کارکنان وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت با برپایی سمینار "‌ارتباط چاقی با مزاج افراد " آغاز شد .
طرح پایش سلامت کارکنان وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت کلید خورد

به گزارش می متالز، ناظر طرح پایش سلامت کارکنان وزارت صمت با بیان اینکه این طرح کاملا رایگان است افزود: دراین طرح سعی ما مقدم دانستن پیشگیری بر درمان است چرا که با درونی شدن این فرهنگ در خانواده ها هزینه های درمان به طور قابل ملاحظه و چشمگیری پایین خواهد آمد.
دکتر رضا انصاری افزود: گاه هزینه هایی که برای درمان بیماری انجام می شود عملا تاثیری در درمان ندارد چرا که بیماری به مرحله پیشرفته خود رسیده است و در این طرح می خواهیم دید کارکنان را از درمان به سمت پیشگیری عوض کنیم.
انصاری اضافه کرد: در وزارت بازرگانی سابق جزو اولین وزارتخانه هایی بودیم که طرح پایش را انجام دادیم و نتیجه این بود که درهمان زمان 5 بیمار سرطانی و بیمار قلبی در مراحل ابتدایی تشخیص داده شدند و با وجود مشکل تامین اعتبار به هر حال این رویکرد باید عوض شود و طرح بزرگی است که نهایتا ازهزینه های بیمه و درمان می کاهد.
وی تصریح کرد: در این طرح آزمایشات لازم برای تشخیص بیماری های شایع مثل سرطان سینه و پروستات انجام می گیرد و آزمایشات کلی مورد نیاز بیماری های شایع و اختلالات پایه مثل اختلالات کلیه، قند و فشار خون و چربی وتستهای تخصصی تر مثل تست پاپ اسمیر و ماموگرافی در خانمها و تست سرطان پروستات در آقایان و معاینات بینایی سنجی و شنوایی سنجی و نوار قلب به طور رایگان صورت می گیرد.
انصاری افزود: جلسات متعددی را تشکیل دادیم و تا اجرایی شدن آن فاصله ای نداریم درمراحل نهایی شدن تامین هزینه ها هستیم تا طرح را به زودی شروع کنیم.
به گفته وی اجرای این طرح به همت معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت وبا مشارکت 1800 نفر پرسنل این وزارتخانه خواهد بود.
انصاری با اشاره به برپایی سمینار "‌ارتباط چاقی با مزاج افراد " گفت: در ابتدا می توان با تغییر عادات غذایی پرسنل از بروز بیماریهای شایع جلوگیری کرد.

عناوین برگزیده