تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۸
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۴۶۱۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان خبر داد:

امضای تفاهم نامه اعطای تسهیلات با پست بانک ایران/ ۴۰۰ واحد صنعتی بزرگ اصفهان نیازمند سرمایه در گردش

می متالز - با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان و سرپرست پست بانک ایران؛ تفاهم نامه اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ در راستای اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی و معدنی استان، به امضای طرفین رسید.
امضای تفاهم نامه اعطای تسهیلات با پست بانک ایران/ ۴۰۰ واحد صنعتی بزرگ اصفهان نیازمند سرمایه در گردش

به گزارش می متالز، ایرج موفق در خصوص این تفاهم نامه توضیح داد: تفاهم نامه بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ در جهت اعطای تسهیلات به صورت تلفیقی از سهم واگذارنده اعتبار از محل اعتبار فنی واعتباری سازمان صنعت معدن و تجارت وسهم بانک از محل منابع بانکی که در بخش صنعت فعالیت دارند پرداخت می شود

وی گفت: این تفاهم نامه به منظور ایجاد اشتغال موثر وارزش افزوده در واحد های صنعتی بخش خصوصی و همچنین در راستای تکمیل طرح های نیمه تمام می باشد که از طرف واگذارنده اعتبار به بانک عامل معرفی می شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، خاطر نشان کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ به طرح های نیمه تمامی که دارای طرح های تکمیلی و یا توسعه ای با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد است؛ پرداخت می شود.

وی افزود: همچنین این تسهیلات مشمول واحدهای صنعتی مستقر در مناطق کمتر توسعه یافته می باشد که پس از دریافت تسهیلات قادر به راه اندازی واحد تولیدی و اخذ پروانه بهره برداری حداکثر تا پایان سال ۹۸ است.

 

رتبه نخست اصفهان در تعداد معادن کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: این استان از نظر تعداد معادن کشور و تعداد طرح های صنعتی رتبه نخست کشور را دارد.

وی اضافه کرد: سهم اصفهان از اشتغال صنعتی کشور ۱۰ درصد و ۱۱ درصد از تعداد واحدهای صنعتی کشور را در خود جای داده است.

موفق گفت: از بین سه هزار و ۷۸۰ طرح نیمه تمام صنعتی استان، هزار و ۵۲۵ طرح پیشرفت بالای ۶۰ درصدی دارند.

وی ادامه داد: این واحدها برای تکمیل فعالیت نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تأمین تجهیزات و راه اندازی خطوط تولید هستند.

 

۴۰۰ واحد صنعتی بزرگ نیازمند سرمایه در گردش

موفق با بیان اینکه از میان ۹ هزار و ۵۶۳ واحد صنعتی استان، ۴۰۰ واحد بزرگ نیازمند سرمایه در گردش هستند، تصریح کرد: برای این واحدها نیز دو هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و هزار میلیارد تومان تسهیلات بازسازی و نوسازی تجهیزات نیاز است.

عناوین برگزیده