تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۲
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۴۶۲۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد بازارها در اروپا، آمریکا و آسیا

می متالز - بازارهای اروپا و آمریکا در معاملات روز سه شنبه، کمی رشد کردند و بازارهای سهام در آسیا نیز سبز شدند.
رشد بازارها در اروپا، آمریکا و آسیا

به گزارش می متالز، قراردادهای آتی آمریکا پس از افزایش قیمت سهام شرکت های تکنولوژی در وال استریت، کمی رشد کردند اما حجم معاملات کمتر از حد متوسط گزارش شد.

در بازار ارز، ین ژاپن عملکرد ضعیفی داشت اما دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی جهان رشد کرد. پوند انگلستان نیز در پی پیش‌بینی ها در خصوص رکود اقتصادی ناشی از برگزیت، همچنان در موقعیت ضعیفی قرار داشت.

ارزش دلار در نیوزیلند نیز کاهش یافت، به این دلیل که بانک مرکزی نیوزیلند برای محرک های پولی غیرمتعارف برنامه ریزی کرده است.

در بازار بدهی، بازدهی اوراق خزانه نیز حدود ۲.۰۵ گزارش شده است.

بلومبرگ می نویسد این هفته توجه سرمایه گذاران بیشتر معطوف به گزارش های شرکت های بزرگ خواهد بود، شرکت هایی که نگران کندی رشد اقتصاد جهانی هستند. کارشناسان معتقدند اگر جنگ تجاری آمریکا و چین پایان پذیرد، وضعیت بازارها بهتر خواهد شد. در حال حاضر واشنگتن و آمریکا پس از ماه ها سکوت دوباره وارد فاز جدیدی از مذاکرات تجاری شده اند. مذاکرات اولیه دور جدید، بیشتر بر مباحث تکنولوژی و چگونگی رفع تحریم های آمریکا علیه غول تکنولوژی چین هواوی متمرکز خواهد بود.  

نیک توییدیل، مدیر و بنیانگذار پلتفرم تکنولوژی مالی ایکس-چینج در یادداشتی برای مشتریانش نوشت که بازارها برای نوسانات احتمالی آماده شده اند. به گفته توییدیل، معامله گران منتظرند ببینند تا چه حد موضوعات تجاری پیش آمده در جهان روی سود بازیگران اصلی تاثیر گذاشته اند. وی می گوید، با این وجود ممکن است آغاز دوباره گفتگوها بین آمریکا و چین جو بازارها را مثبت کند.

در ضمن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که احزاب اصلی آمریکا به توافقی رسیده اند که بر اساس آن محدودیت استقراض دولت آمریکا معلق شده و دولت می تواند به مدت دو سال بیشتر هزینه کند. توافق به عمل آمده شاید بتواند حمایتی برای اقتصاد آمریکا باشد.

عناوین برگزیده