تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۴۴۱
کد خبر: ۵۰۹۴۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
سخنگوی دولت:‌مدیرعامل ایران خودرو برکنار شد

جایگزین احتمالی مدیرعامل «خودرو»/ دلیل برکناری چه بود؟

می متالز - سخنگوی دولت از برکناری مدیرعامل ایران خودرو و جایگزین احتمالی‌اش خبر داد. علی ربیعی البته دلایل این برکناری را هم اعلام کرد.
جایگزین احتمالی مدیرعامل «خودرو»/ دلیل برکناری چه بود؟

به گزارش می متالز، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری از تغییر مدیرعامل ایران خودرو خبر داده و گفته است جایگزین آن هم مشخص شده است. وی از عباس علی آبادی (مدیرعامل فعلی مپنا) به عنوان جایگزین احتمالی نام برده است.از دید ربیعی مدیر عامل ایران خودرو با دستور وزیر صنعت معدن و تجارت برکنار شد. وی همچنین در رابطه با ممنوع الخروجی مدیرعامل سایپا گفته است: موضوعی که برای مدیرعامل سایپا به وجود آمد به دلیل شکایت مشتریان از وی بود.

به نظر می‌رسد دلیل اصلی این برکناری همچنان که علی ربیعی به آن اشاره کرد، افزایش محصول‌های این شرکت بوده که از نگاه دولت غیرقانونی بوده است. در همین حال امروز باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی نوشته بود: در بررسی‌های صورت گرفته توسط بازرسی وزارت صمت افزایش اخیر قیمت‌های خودرو در این شرکت تخلف بوده و با دستور وزیر به حالت قبل بازگشته است. گفته می‌شود در راستای حمایت از حقوق مشتریان برخورد جدی با متخلفان و عوامل اصلی صورت خواهد گرفت.

روایت تخلف یک شرکت خودروساز

موضوع تخطی شرکت‌های خودروساز تنها به همین موردی که سخنگوی دولت از آن نام برده ختم نمی‌شود؛ به طوریکه محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه هم امروز در گفت‌وگویی از تخلف یک شرکت خودروساز خبر داده است. به گفته وی یکی از خودروسازان که پرونده‌اش در حال رسیدگی است 600 نمایندگی در سطح کشور دارد اما با زد و بند 15 نمایندگی خاص را انتخاب می‌کند و تولیداتش را به آنان می‌دهد تا با افزایش تقاضا این خودروها را با قیمت بسیار به مردم بفروشند. پیش‌تر هم غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ممنوع‌الخروجی برخی از مدیران سایپا را در پرونده موسوم به پرونده سایپا اطلاع‌رسانی کرده بود.

عباس علی آبادی کیست؟

عباس علی‌آبادی، (زاده 1340) مدیر ارشد اجرایی که در حال حاضر مدیر عامل اجرایی گروه مپنا است. او از سال ۱۳۸۸ به این مقام منصوب شده است. او سابقهٔ ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را نیز داراست. عباس علی‌آبادی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای احتراق داخلی (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

از جمله سوابق کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد. از جمله برنامه‌های او حین تصدی معاونت امور برق وزارت نیرو، استفاده از نیروگاه‌های تجدید پذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاه‌های نیمه تمام بود.

عناوین برگزیده