تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۵
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۵۱۱۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه صورت گرفت:

تولید بیش از ۱۵ میلیون تن سنگ آهن

می متالز - تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان تیر سال جاری، ۱۵ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۱۶۵ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. میزان تولید مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۲۸۳ تن بود.
تولید بیش از ۱۵ میلیون تن سنگ آهن

به گزارش می متالز، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان تیر سال جاری، ۱۵ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۱۶۵ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. میزان تولید مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۲۸۳ تن بود.

از این میزان، شرکت‌های «گل گهر» ۵ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۳۷۲ تن، «چادرملو» ۳ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۵۸۵ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» یک میلیون و ۷۲۲ هزار و ۵۸ تن، «سنگ آهن مرکزی» یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۵۸۱ تن، «گهر زمین» یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۶۳ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۹۸۲ هزار و ۳۱۷ تن، «صنعتی و معدنی توسعه ملی» ۶۸۲ هزار و ۴۸۷ تن، «صبا نور» ۲۷۷ هزار و ۹۱ تن و «جلال آباد» ۱۷۱ هزار و ۷۱۱ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.

بنا به این گزارش، ۵ شرکت بزرگ معدنی طی ۴ ماهه نخست سال ۹۸ حدود یک میلیون و ۶۶۲ هزار و ۹۵۷ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند. این رقم نسبت به برنامه (یک میلیون و ۵۵۱ هزار و ۵۰۰ تن)، ۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

از این میزان، شرکت صبا نور «۶۴۱ هزار و ۲۶۵ تن»، فلات مرکزی «۳۶۶ هزار و ۹۶۵ تن»، سنگ آهن مرکزی «۲۴۹ هزار و ۱۵۰ تن»، سنگ آهن سنگان «۲۳۷ هزار و ۳۷۷ تن» و چادرملو ۱۶۸ هزار و ۲۰۰ تن تولید کردند.

عناوین برگزیده