تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۵۱۲۸۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاملات شمش ایرالکو:

ایرالکو میزان عرضه شمش خالص را کاهش داد

می متالز - امروز چهارشنبه 30 مردادماه، شمش هزار پوندی شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) با خلوص 99.8 درصد در بازار بورس کالای ایران، کمتر از میزان اعلام شده، عرضه شد.
ایرالکو میزان عرضه شمش خالص را کاهش داد

به گزارش می متالز، همانطور که در نمودار 1 آمده است، امروز چهارشنبه 30 مردادماه، شمش هزار پوندی شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) با خلوص 99.8 درصد در بازار بورس کالای ایران، به میزان دو هزار و 200 تن عرضه شد که این میزان عرضه، 800 تن کمتر از مقدار اعلامی، بود.

گفتنی است، شمش خالص ایرالکو (شرکت آلومینیوم ایران) امروز در بورس کالا به قیمت 219 هزار و 55 ریال به ازای هر کیلوگرم به‌فروش رفت که نسبت به دو روز گذشته، یعنی دوشنبه 28 مردادماه، 183 ریال بر کیلوگرم کاهش قیمت داشت.

همچنین، همانطور که در نمودار 2 آمده است، برای دو هزار و 200 تن عرضه شمش خالص آلومینیومی از سوی شرکت ایرالکو، هزار و 700 تن تقاضا وجود داشت که در نهایت هزار و 700 تن شمش خالص آلومینیومی در تالار اصلی معامله شد و 500 تن آن به بازار مچینگ فرستاده شد البته با توجه به تبصره کارگروه تنظیم بازار، مبنی بر امکان خرید از بورس به شرط اینکه خریدار دارای کد معاملاتی فعال باشد، پیش‌بینی می‌شد که میزان تقاضا برای خرید شمش آلومینیومی افزایش یابد اما این اتفاق در معاملات بورس امروز رخ نداد.

لازم به ذکر است که ارزش معامله صورت گرفته در تالار اصلی بازار بورس تهران، 372 میلیون و 393 هزار و 500 ریال بود و معاملات به صورت نقدی انجام شد.

عناوین برگزیده