تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۴
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۷۷۴۳۴
سرویس خبر : انرژی
رییس سازمان صنعت و معدن جنوب کرمان:

مشکل برق و آب رونق تولید در جنوب کرمان را زمین گیر کرد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با اشاره به مشکلات اساسی تامین آب و برق جنوب استان و تاثیر آن بر رونق تولید گفت: کارخانه کنسانتره در حوزه سادوییه و مس کاتد آماده افتتاح هستند اما به علت اینکه پست برق نداریم نمی توان آنان را افتتاح و یا کارخانه جدیدی تعریف کنیم.
مشکل برق و آب رونق تولید در جنوب کرمان را زمین گیر کرد

به گزارش می متالز، مسلم مروجی‌فرد شامگاه دوشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر نیرو و استاندار کرمان افزود: یک کارخانه کنسانتره مس در حوزه شهرستان قلعه گنج به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی تعریف و آمده افتتاح شده اما به علت تامین برق به مشکل برخورده است.

وی اظهار داشت: ۱۴ کارخانه کنسانتره کرومیت در جنوب کرمان تعریف کردیم که این کارخانجات در فاریاب و اسفندقه مشکل تامین برق دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان افزود: برداشت منابع جنوب کرمان به علت مشکلات برق بیشتر به صورت خام است و این منطقه با تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن ۷۰ درصد کرومیت کشور را تولید می کند.

وی بیان داشت: مجوزها صادر و سرمایه گذار کار فراوری کرومیت فعالیت خود را آغاز کرده اما بزرگترین مشکل آن در تامین آب و برق است.

مروجی با بیان اینکه برنامه توسعه تولید و اشتغال جنوب استان کرمان در بخش معدن و صنایع معدنی تعریف شده است گفت: ۵۰ طرح در حال احداث جنوب کرمان با پیشرفت ۶۰ درصد تا پایان سال آینده ۲ هزار نفر اشتغالزایی می کنند.

 

احداث کارخانه فوق توزین برق نیاز کنونی جنوب کرمان

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث یک پست فوق توزین برای سه کارخانه در جنوب کرمان نیاز داریم و شرکت های مادر ایمیدرو، گل کهر و مس قول همکاری در این زمینه دادند لذا باید احداث این پست در دستور وزارت نیرو قرار گیرد.

احمد حمزه شامگاه دوشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر نیرو و استاندار کرمان افزود: تعرفه برق زمستانی اشک مردم جنوب استان کرمان را درآورده و الگوی مصرف از ۱۰۰۰ کیلووات به ۱۰۰ کیلووات در پایان مهر امسال رسیده و این در حالی است که این منطقه محروم و باید فکری برای آنان شود.

وی اظهار داشت: کشاورزی استان کرمان ۳۴ درصد تولید ناخالص داخلی و این آمار در جنوب کرمان ۸۸ درصد است که نشان می دهد تمامی زندگی مردم جنوب به این بخش اختصاص دارد.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: چاه های کشاورزی در جنوب کرمان به معضلی تبدیل شده که باید تصمیمی برای آن گرفته شود که فشار بر مردم و مستضعفان کاهش یابد.

وی ادامه داد: کشاورزان که امنیت غذایی کشور را تامین می کنند نباید سوخت با قیمت بالا تهیه کنند.

عناوین برگزیده