تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۰
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۸۲۴۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر صنعت در اصفهان: پیشران تولید ملی در سال جاری صادرات است

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با در نظرگرفتن پایین‌آمدن سطح خرید مردم باید گفت که پیشران تولید ملی در سال جاری صادرات است بنابراین دیگر صادرات تنها یک انتخاب نیست بلکه تبدیل به یک ضرورت شده است پس باید رونق تولید در پرتو صادرات انجام گیرد.
وزیر صنعت در اصفهان: پیشران تولید ملی در سال جاری صادرات است

به گزارش می متالز، رضا رحمانی شامگاه پنج‌شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر استان اصفهان اظهار داشت: در اصفهان بازدید‌های مختلفی داشتیم، هم از واحدهای تعطیل بازدید کردیم و هم شاهد واحدهایی بودیم که لازم به ذکر است واقعاً افتخارآفرینی‌هایی برای کشور داشتند اما این نکته هم حائز اهمیت است که واحدهای تعطیل به‌راحتی می‌توانستند دوباره راه‌اندازی و فعال بشوند.

وی بیان کرد: ماشین‌آلاتی که در واحدهای تولیدی اصفهان نصب است بسیار بِروز و مولد است اما این‌که این واحدهای تولیدی توانستند قطع وابستگی به نفت داشته باشند بسیار تحسین‌برانگیز است، بنابراین باید دانست که حفظ تولید موجود خود نوعی پیروزی است که کاری جهادی به‌حساب می‌آید درحالی که این شرکت‌ها درحال توسعه و رشد نیز بوده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: بنده به‌عنوان فردی که مسوولیت پیگیری تولید کالاهای منتخب را در کشور به‌عهده دارم با افتخار اذعان می‌کنم که توانسته‌ایم در 8 ماهه امسال نسبت به سال گذشته بیش از دوسوم شاهد افزایش تولیدات بوده‌ باشیم چرا که این تولیدات از نظر وزنی 17 درصد رو به رشد حرکت کرده است.

وی ادامه داد: بعد از حفظ وضع موجود و مراقبت از تولیدات داخلی که  از نکات حائز اهمیت و اولویت‌های برتر است باید به‌سوی توسعه صادرات پیش برویم و توجه داشته باشیم که هر واحد تولیدی باید خود احساس مسوولیت در قبال حفظ تولیداتش داشته باشد تا به مشکلات برخورد نکنیم.

رحمانی افزود: محور بعدی که باید به آن توجه داشت، توسعه صادرات است که به دو صورت زیربنایی و ترویجی می‌باشد و لازم به ذکر است که امسال تنها صندوقی که در لایحه بودجه شاهد افزایش سرمایه هست صندوق ضمانت صادراتی است که اعتبارش بالغ بر 200 میلیون دلار شده است.

وی خاطرنشان کرد: با درنظر گرفتن پایین آمدن سطح خرید مردم باید گفت که پیشران تولید ملی در سال جاری صادرات است بنابراین دیگر صادرات تنها یک انتخاب نیست بلکه تبدیل به یک ضرورت شده است پس باید رونق تولید در پرتو صادرات انجام گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صادرات گفت: صادرات یعنی اینکه شغل جدید ایجاد شود، زندگی مردم به چرخه خوبی وارد شود و اقتصاد بتواند رونق بگیرد چرا که رونق تولید باعث برطرف شدن مشکلات می‌شود.

وی تصریح کرد: کشورهای همسایه برای ما فرصتی را ایجاد می‌کنند تا بتوانیم صادرات خود را در آن کشور‌ها انجام دهیم چراکه در سال گذشته توانستیم بین 15 کشور همسایه 24 میلیارد دلار ایجاد صادرات داشته باشیم اما با پیش‌بینی‌هایی که انجام شده امیدوار هستیم که بتوانیم در دوسال آتی شاهد دوبرابر شدن این صادرات به‌ارزش 48 میلیارد دلار باشیم.
 

عناوین برگزیده