تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۰۰۴۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پیشی گرفتن صادرات گیلان نسبت به هدفگذاری سالانه؛

واردات فقط ۱۰ درصد افزایش یافت

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به پیشی گرفتن صادرات استان نسبت به هدفگذاری سالانه گفت: میزان واردات فقط ۱۰ درصد افزایش یافت.
واردات فقط ۱۰ درصد افزایش یافت

به گزارش می متالز، فرهاد دلق‌پوش عصر امروز در جلسه شورای گفت ‌وگو و توسعه صادرات غیرنفتی در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به میزان صادرات 579 میلیون دلاری استان گیلان در سال 98 اظهار داشت: این میزان نسبت به 500 میلیون دلار هدف‌گذاری سالانه، 115.99 درصد صادرات، تحقق یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به آمار واردات این استان بیان کرد: واردات 12 ماهه سال 98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان گیلان از نظر وزن و ارزش 10 درصد افزایش داشته است.

وی به ترکیب سبد واردات گیلان در سال 98 اشاره کرد و افزود: بیشترین سهم واردات به ترتیب متعلق به غلات، روغن، گوشت، چوب و تخته و آهن آلات است و سایر اقلام وارداتی نیز شامل محصولات شیمیایی، کاغذ و مقوا می‌شود.

دلق‌پوش وضعیت ثبت سفارش سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: رتبه سازمان صمت استان گیلان در سطح کشور از لحاظ ثبت سفارش هشتم است و میانگین پاسخگویی نیز 6 روز است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه به‌دلیل شیوع بیماری کرونا در استان امکان برگزاری نمایشگاه در اسفند سال 98 میسر نشد تصریح کرد: تعداد نمایشگاه‌های تخصصی برگزار شده سال 98 در استان گیلان 18 مورد است که نسبت به سال 97 دو مورد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به آمار کارت‌های بازرگانی صادر شده در 12 ماهه سال 98 اظهار داشت: 115 کارت بازرگانی در سال 98 در استان گیلان صادر شد که نسبت به سال گذشته، 14 درصد تغییرات مثبت را نشان می‌دهد.

عناوین برگزیده