تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۰۰۷۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

حدود ۷ میلیارد ریال کالای قاچاق پارسال در استان کشف شد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با کشف کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال در گیلان، پارسال ۲ تا ۵ برابر ارزش کالاهای کشف شده جریمه برای مجرمان اعمال شد.
حدود ۷ میلیارد ریال کالای قاچاق پارسال در استان کشف شد

به گزارش می متالز، فرهاد دلق پوش، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اعلام این خبر در نخستین نشست مبارزه با کالای قاچاق گیلان در سال ۹۹ گفت: گیلان به لحاظ دارای بودن بزرگترین مرز ترانزیتی کشور هم می‌تواند فرصت باشد و هم می‌تواند در مقوله وقوع پدیده قاچاق در صورت عدم نظارت مستمر خطرآفرین باشد.

او از بیکاری و اشتغال کاذب را به عنوان یکی از دلایل اساسی در پدیده قاچاق عنوان کرد و افزود: باید هم به تولید داخل و ارتقای کیفیت کالاهای داخلی و هم به سطح درآمد و معیشت مردم در نقاط مرزی توجه کنیم، زیرا توسعه‌نیافتگی این مناطق علت اصلی قاچاق است و انگیزه قاچاق کالا را برای مجرمان تقویت می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: اگر سرمایه و ایده‌های داخلی در مسیر تولید داخل به کار گرفته شود از اشتغال کاذب و زودگذر مقطعی پیشگیری خواهد شد وانگیزه‌ای برای قاچاق کالا وجود نخواهد داشت.

دلق پوش همچنین از راه‌اندازی و اجرای پویش خرید کالای ایرانی در سال گذشته در استان خبر داد و افزود: این پویش یکی از راهبرد‌هایی بود که در مقابله با قاچاق کالا اجرا شد و امسال هم اهدامه خواهد داشت.

او تشویق مردم به استفاده از صنایع بومی و دستاورد‌های داخلی را در مسدود کردن مسیر قاچاق موثر دانست و گفت: در این راستا پارسال نمایشگاهی با عنوان" نهضت فرصت‌های ساخت داخل" و با هدف تحقق رونق تولید و داخلی سازی نیاز‌های صنایع در گیلان و همچنین در باکو نیز نمایشگاه صنعت گیلان برپا شد.

عناوین برگزیده