تاریخ: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۳:۱۳
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۰۱۳۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد؛

بازگشایی واحد‌های صنفی تا اعلام رسمی ستاد پیشگیری از کرونا ممنوع است

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: واحد‌های صنفی این شهرستان نباید تا اعلام رسمی ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا اقدام به باز کردن واحد‌های خود کنند.
بازگشایی واحد‌های صنفی تا اعلام رسمی ستاد پیشگیری از کرونا ممنوع است

به گزارش می متالز، محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد، گفت: پیرو مصوبه استانی ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا فعالیت همه واحد‌های صنفی به استثنای صنوف تامین کننده مایحتاج عمومی مردم تا زمان اعلام رسمی ستاد پیشگیری از کرونا ممنوع است.

جهین افزود: زمان بازگشایی واحد‌های صنفی در سطح این شهرستان بر اساس تصمیمات ستاد پیشگیری از شیوع کرونا اعلام خواهد شد لذا تا زمان اعلام قطعی بازگشایی واحد‌های صنفی که از طریق سایت رسمی اتاق اصناف اطلاع رسانی می‌شود، از کلیه متصدیان واحد‌های صنفی درخواست داریم همکاری لازم را با مجریان طرح فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.

او ادامه داد: نظارت بر عملکرد واحد‌های صنفی درحوزه توزیع کالا‌های سلامت محور، نظارت بر روند توزیع اقلام ضروری و مورد نیاز مردم در ایام نوروز، اجرای طرح‌های تشدید بازرسی از واحد‌های صنفی، شناسایی عوامل احتکار یا قاچاق مواد شوینده و بهداشتی، شناسایی و پلمپ کارگاه‌های تولید الکل تقلبی و فاقد مجوز، از جمله اقداماتی بود که در آغاز طرح مبارزه با شیوع کرونا توسط اداره صمت و اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی تحت پوشش و واحد بازرسی و نظارت اصناف مهاباد به اجرا در آمد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: در ادامه این طرح، موضوع اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی همزمان با سراسر کشور و به منظور قطع زنجیره ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت که متعاقب آن موضوع تعطیلی تمامی واحد‌های صنفی در سطح شهر به غیر از واحد‌های صنفی نانوایی، سوپر مارکت، میوه فروشان، کالا‌های پزشکی، لبنیات و داروخانه‌ها به تمامی اتحادیه‌های صنفی ابلاغ شد.

جهین افزود: با همت و توان بازرسان موضوع تعطیلی واحد‌های صنفی در سطح شهرستان مهاباد به اجرا درآمد و تمامی واحد‌های صنفی با مشارکت و همکاری شایسته کسبه محترم تعطیل شدند.

او با اشاره به بعضی از واحد‌های صنفی که همکاری لازم را معمول نداشته اند گفت: تعداد ۱۴۰ واحد صنفی که از مصوبات ستاد پیروی نکرده بودند پلمپ شدند و تعداد ۴۱۰ اخطاریه پلمپ نیز برای متصدیان واحد‌های صنفی این شهرستان صادر شده است

عناوین برگزیده