تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۵۵
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۱۰۳۲۶۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

گروه تجاری معدنکاری شیلی، مازاد عرضه 200 هزار تنی را برای 2020 پیش بینی می کند

می متالز - یک گروه صنعتی شیلیایی به رویترز گفت که بازار مس در سال جاری شاهد مازاد 200 هزار تنی خواهد بود، چون تأثیرات اقتصادی ویروس کووید19 تقاضای جهانی برای این فلز را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.
گروه تجاری معدنکاری شیلی، مازاد عرضه 200 هزار تنی را برای 2020 پیش بینی می کند

به گزارش می متالز،  کشور تولید کننده مس شیلی، انجام میدهد، گفت با سقوط رشد اقتصاد جهانی، هم عرضه و هم تقاضا تنزل خواهند یافت. هرناندز از طریق ایمیل به رویترز گفت، "با اطلاعاتی که ما در حال حاضر داریم انتظار می رود که تقاضا بین 3.5 تا 4 درصد کاهش یابد." این مؤسسه مس دولتی شیلی پیش بینی کرده است تولید سال جاری مس این کشور در اثر شیوع ویروس کرونای جدید تنها 1 درصد پایین بیاید. هرناندز گفت این مؤسسه پیش بینی می کند، عرضه تا 3 درصد افت کند که همراه با کاهش بازیافت قراضه مس مازادی حدوداً 200 هزار تنی بر جای خواهند گذاشت.

سونامی در اوایل آوریل پیش بینی کرد که شرکتهای معدنکاری مس در شیلی در بحبوحه تصمیمات سختگیرانه برای مهار گسترش کووید19 کاهش تولید خود را در مد نظر قرار خواهند داد. اما هرناندز گفت که او امیدوار است که نیروگاه معدنکاری آمریکای جنوبی از بد ترین وضعیت های پیش آمده در اثر همه گیری این ویروس به سلامت بگذرد. این مدیر ارشد معدنکاری پیشین، که سمت های بالایی را در کودلکو، بی اچ پی و آنتوفاگاستا داشته است، گفت،"ما می دانیم که این فصل دوم سال، دشوار ترین فصل خواهد بود و امیدواریم که با موفقیت بر چالش های پیش رو غلبه کنیم."

 

عناوین برگزیده