تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۴۹
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۱۰۳۶۰۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

ریزش قیمت خودرو در بازار

می متالز - قیمت خودروها که از ابتدای هفته جاری و در پی ورود مستقیم رئیس‌جمهوری در مسیر کاهشی قرار گرفته بود، از روز دوشنبه و با اعلام قیمت‌های جدید خودروها از سوی شورای رقابت و تعیین سود حداکثر ۱۰ درصدی در معاملات بازاری، به روند نزولی خود ادامه می‌دهد.
ریزش قیمت خودرو در بازار

به گزارش می متالز، روز گذشته هر دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته قیمت بالای ۱۵۰ میلیونی یافته بود به کمتر از ۱۲۵ میلیون تومان رسیده و پژو ۴۰۵ بنزینی قیمتی کمتر از ۱۱۵ میلیون تومان دارد. همچنین در گروه خودروهای خارجی، افت ۱۰۰ میلیونی قیمت مزدا ۳ از بازار به گوش می‌رسد.

یک کارشناس بازار خودرو در این زمینه گفت: منتظر ابلاغ بخشنامه جدید قیمتی از سوی ایران خودرو و سایپا هستیم، اکنون همه چیز تعیین تکلیف شده و فروشندگان نیز باید تابع قوانین و مقررات باشند.

وی بیان کرد: ورود شورای رقابت و دخالت در قیمت‌ها، سبب شد تا شایعات افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت‌ها فروکش کند و با شرایط یاد شده و نظارت دستگاه‌های ناظر، ریزش قیمت‌ها در بازار سرعت گرفته است.

این کارشناس با اشاره به ممنوعیت درج قیمت در سایت‌های خودرویی، یادآور شد:‌ در گذشته شاهد بودیم گروه‌هایی در فضای مجازی به اعلام قیمت‌های دلخواه برای خودروها می‌پرداختند و نبض بازار را در اختیار گرفته بودند، اما دیگر نمی‌توانند به هرج و مرج در بازار دامن بزنند.

وی تاکید کرد: انجام معاملات در نمایشگاه‌های خودرو و دارای پروانه کسب، خواست همه فعالان این بازار است و هیچ معامله‌ای نباید بدون درج کد رهگیری انجام شود تا جا و مکان معاملات مشخص بوده و اگر مشکلی پس از انجام معامله پیش آمد، افراد پاسخگو باشند.

عناوین برگزیده