تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۱۰۳۶۴۹
سرویس خبر : انرژی

۵۷۰ میلیون دلار تعهد بازپرداخت وزارت نفت برای دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی

می متالز - شرایط هر روز برای دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی و کار مانند تاکسی ها و وانت بارها مهیا تر می شود و در گام آغازین راه اندازی سامانه دوگانه سوز کردن این خودروها توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران کلید خورده تا دارندگان این خودرو از این پس دغدغه های کمتری برای محقق کردن این هدف داشته باشند.
۵۷۰ میلیون دلار تعهد بازپرداخت وزارت نفت برای دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی

به گزارش می متالز، قبل از ظهر امروز محمد رضایی دستیار مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در دیدار باخبرنگاران با اشاره به موضوع فوق گفت: سامانه جدید طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی به‌منظور سهولت در فرآیند ثبت‌نام، نوبت‌گیری و بررسی نهایی متقاضیان گازسوز کردن خودروهای عمومی به‌طور رسمی رونمایی شده است و این در حالی است که متقاضیان از جمله مالکان خودروهای تاکسی عمومی و وانت‌بارها، نیسان و کامیونت می‌توانند با مراجعه به این سامانه اینترنتی به آدرس https://gcr.niopdc.ir  که از روز سه‌شنبه (٢٣ اردیبهشت‌ماه) فعال شده است، ثبت‌نام خود را نهایی و نوبت‌گیری کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان می توانند با ثبت نام در این سایت و پس از احراز هویت پلاک خودرو خود، آدرس محل کارگاه را تعیین تا جهت انجام مراحل گازسوز کردن خودرو خود اقدام کنند.

به گفته وی خوردروهای عمومی اعم از وانت ها، تاکسی ها، ون ها و ون های مسافر بر می توانند با ثبت نام در نوبت دهی دریافت این نوع خدمات قرار گیرند.

رضایی در زمینه این طرح اعلام کرد: باهماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت ملی پالایش و پخش متولی شد تا نرم افزار جامعی تهیه شود. بدین ترتیب سامانه دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی ایجاد شد که در این سامانه به هیچ عنوان اطلاعات نادرست و فیک وجود نخواهد داشت.

وی گفت: نوبت دهی به صورت شفاف به کاربران اعلام می شود و مردم دچار  سردرگمی نخواهند شد و در حال حاضر حدود ۶۰۰۰-۷۰۰۰ نفر برای خودرو ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۲۰۰ نفر مشمول این طرح شده اند.

بر اساس این گزارش همچنین کرامت ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نیز در این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا به نظر نمی رسد که وزارت صمت و خودروسازها برای تشویق و ترغیب دارندگان خودرو به دوگانه سوز کردن خودروها ورفع ابهام از این که دوگانه سوز کردن خودروها هیچ ضرر و آسیبی به خودروهای آنان وارد نمی کند باید از این پس جدی تر وارد عمل شوند گفت: خوشبختانه این اتفاق افتاده است و در جلسات مکرری که با سازندگان مخازن و تجهیزات دوگانه سوزی و خودروسازان داشته ایم تاکید شده است که برای گسترش استفاده از CNG باید قراردادهای جدیدتری هم بسته شود و این قراردادها هم اکنون نسبت به قبل بیشتر شده است.

وی افزود: هدف نهایی از این پروژه تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی اعم از تاکسی و وانت به دوگانه سوز است.

ویس کرمی در عین حال تاکید کرد: ما پیش بینی می کنیم تا پایان اجرای این پروژه دستکم ۱۲ میلیون متر مکعب به حجم استفاده از گازCNG اضافه شود که این خود بدین معناست که حدود ۱۲ میلیون لیتر مصرف بنزین کمتر خواهد شد که مسلما این کاهش مصرف بنزین برای کشور بسیار سود آور خواهد بود.

این گزارش حاکی است همچنین حمید قاسمی ده چشمه قائم‌مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز در این دیدار با اصحاب رسانه در خصوص میزان سرمایه گذاری این پروژه گفت:بر پایه آنچه در شورای اقتصاد تصویب شده برای این که یک میلیون ۴۶۰ هزار خودرو دوگانه سوز شوند وام بلاعوض در نظر گرفته شد که تابا ۵۷۰ میلیون دلار تعهد بازپرداخت وزارت نفت از تامین مالی بانک های تجارت و ملت این طرح به سامان برسد.

وی افزود: بخشی از این سرمایه گذاری به میزان ۶۵۰۰ میلیارد تومان از بانک ملت در اختیار مخزن سازها قرار گرفته است تا این کار به انجام برسد و از این نظر برای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران دغدغه ای وجود ندارد چون بازپرداخت این وام از محل صرفه جویی های صورت گرفته تامین می شود.

عناوین برگزیده