تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۱۰۴۸۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو فراکسیون روحانیت مجلس:

اینستکس دستاورد ژست‌های سیاسی اروپا است / شاهد کندی فعالیت سازوکار مالی برجامی هستیم

می متالز - عضو فراکسیون روحانیت مجلس اعتقاد دارد اینستکس دستاورد ژست های سیاسی اروپا است از این رو شاهد کندی فعالیت این سازوکار مالی هستیم.
اینستکس دستاورد ژست‌های سیاسی اروپا است / شاهد کندی فعالیت سازوکار مالی برجامی هستیم

به گزارش می متالز، علیرضا سلیمی در خصوص کندی فعالیت اروپایی ها در سازوکار مالی اینستکس برای افزایش سطح مناسبات تجاری و بازرگانی با ایران، گفت: اروپایی تابع تصمیمات ایالات متحده هستند از این رو ژست های سیاسی آنها برای حفاظت از برجام صرفا اقدامی نمادین بوده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع آنها قصد داشتند ایران را در برجام نگه دارند تا به تعهداتش عمل کند اما در مقابل تعهدات خودشان را معطل نگه دارند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی عضو برجام صرفا وعده های سر خرمن می دهند، ادامه داد: به عنوان مثال می توان به کانال مالی اینستکس اشاره کرد که پس از خروج آمریکا از برجام شکل گرفت اما تاکنون استفاده ای از این ظرفیت نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در مواجه با برجام معطل اروپا نیست، تصریح کرد: به عبارتی تحقق مفاد برجام برای طرفین باید گام به گام باشد از این رو کشورمان پس از خروج یکجانبه ترامپ از توافقنامه با صبر استراتژیک حجت را بر اروپایی ها تمام کرد و اکنون مشاهده می شود که برای حفظ منافع ملی برخی از محدودیت ها را تعلیق کرده است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین باید یادآور شد صرفا نباید همه نگاه ها به ایجاد تراکنش مالی توسط اینستکس و اروپا باشد بلکه ظرفیت های چندجانبه منطقه ای وجود دارد که با تمرکز بر آنها می توان اقتصاد داخلی کشورمان را شکوفا کنیم.

عناوین برگزیده