تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۰۴۸۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو فراکسیون امید مجلس:

ابهام در برجام، بدلیل عملکرد منفی اروپا در اینستکس

می متالز - عضو فراکسیون امید مجلس اعتقاد دارد عملکرد منفی اروپایی ها در مواجه با اینستکس سبب شده آینده توافقنامه در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.
ابهام در برجام، بدلیل عملکرد منفی اروپا در اینستکس

به گزارش می متالز، جلال میرزایی در خصوص کندی فعالیت کشورهای اروپایی در سازوکار مالی اینستکس برای افزایش سطح مناسبات تجاری و بازرگانی با ایران، گفت: متاسفانه کشورها برای بهره گیری از ظرفیت اینستکس با محدودیت های زیادی مواجه هستند زیرا سایه تحریم های آمریکا بر سر این کشورها قرار دارد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه معاملات محدودی از طریق سازوکار مالی اینستکس انجام شده است، اظهار کرد: این موضوع در حالیست که حجم پایین استفاده از کانال مالی یاد شده نتوانسته سبب گشایشی در عرصه تبادلات مالی و بانکی شود.

وی ادامه داد: در واقع طبق ارزیابی ها وضعیت فعالیت کشورهای اروپایی در سازوکار مالی اینستکس برای افزایش سطح مناسبات تجاری و بازرگانی با ایران مناسب نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: کشورمان انتظار بیشتری از اروپایی ها دارد اما با توجه به بدعهدی هایی که تاکنون مشاهده شده، تلاش کردیم از ظرفیت های پولی دیگر چندجانبه با کشورها بهره ببریم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عملکرد منفی اروپایی ها در مواجه با اینستکس سبب شده آینده توافقنامه در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.

عناوین برگزیده