تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۱۸
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۱۰۶۱۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هزار و ۱۶۰ پرونده تخلف صنفی در قزوین تشکیل شد

می متالز - معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون با انجام گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت بر سطح بازار و مراکز عرضه، یک هزار و ۱۶۰ پرونده تخلف صنفی در استان تشکیل شده است.
هزار و ۱۶۰ پرونده تخلف صنفی در قزوین تشکیل شد

به گزارش می متالز، علی اکبر کبیری روز جمعه افزود: در این مدت ۲۸ هزار و ۵۰۰ بازرسی از بازار، مراکز عرضه، فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی سطح استان انجام شده که از این تعداد ۳۵۰ مورد آن به صورت مشترک با دستگاه‌های تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، دادستانی، دامپزشکی و ... صورت گرفته است.

وی با اشاره به تخلفات کشف شده در این مدت، افزود: ۵۱۵ مورد پرونده گرانفروشی، ۵۸۹ مورد درج نکردن قیمت و صادر نکردن فاکتور، یک مورد احتکار و عرضه خارج از شبکه و ۲۱۳ مورد تخلفات دیگر در این مدت کشف شد.

کبیری با اشاره به اجرای طرح ویژه نظارتی در ماه مبارک رمضان، افزود: سازمان صنعت با توجه به ماه مبارک رمضان برای کنترل قیمت‌ها در بازار طرح نظارتی ویژه ایام ضیافت را اجرا کرد که در این طرح استفاده از تمامی ظرفیت‌های سازمانی و بازرسان استان جهت رسیدگی به موقع به شکایات و گزارش‌های مردمی در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این طرح رسیدگی به قیمت مواد پروتئینی، غذایی، کالاهای اساسی شامل برنج، شکر، روغن و ... در دستور کار بود و در کنار آن، گشت‌های مشترک از مراکز عرضه با همکاری دستگاه‌ها نیز صورت گرفت.

 این مسوول اضافه کرد: همچنین نظارت بر مراکز نگهداری کالاهای اساسی از جمله انبارها در دستور کار بود که در بازدید از انبارهای عمومی، بنکداری‌ها و مراکز نگهداری کالاهای اساسی تخلفاتی از قبیل گرانفروشی یا عرضه نکردن در شبکه فروش، مشاهده و جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

وی با اشاره به میزان سهمیه‌های تخصیصی و جذب در طرح ماه ضیافت مبارک رمضان، افزود: در این طرح یک هزار و ۴۵۲ تن برنج به قیمت مصوب هفت هزار و ۸۰۰ تومان، ۷۹۲ تن شکر به قیمت چهار هزار و ۷۰۰ تومان، ۸۸.۵ تن مرغ منجمد به قیمت ۱۲ هزار تومان و ۵۳ تن گوشت به قیمت ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان در سطح بازار توزیع شد.

استان قزوین ۴۰ هزار واحد صنفی دارد.

عناوین برگزیده