تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۱۰۷۵۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو:

رتبه سوم صنعت خودرو در تولید ناخالص کشورهای پیشرفته

می متالز - معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو با اشاره به اهمیت صنعت خودروسازی گفت: در کشورهای پیشرفته صنعت خودرو رتبه سوم در تولید ناخالص را دارد.
رتبه سوم صنعت خودرو در تولید ناخالص کشورهای پیشرفته

به گزارش می متالز، ظهر امروز در نشست خبری پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو بهزاد اعتمادی معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو با اشاره به اهمیت خودروسازی در کشور گفت: این صنعت در تولید ناخالص داخلی کشورهای پیشرفته رتبه سوم گردش مالی را دارد و پس از نفت و بانکداری مهمترین بخش اقتصاد است. این صنعت در کشور ما به عنوان لکوموتیو صنعت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: یک خودرو از قطعات زیادی تشکیل شده و زنجیره تامین وسیعی دارد که با خود اشتغالزایی و گردش سرمایه‌ای که به وجود می‌آورد جزو صنایع استراتژیک ما محسوب می‌شود.

اعتمادی گفت: پس از برجام اتفاقات بسیار خوبی در صنعت خودروی کشوررخ داد و ما توانستیم در این سال‌ها رشد قابل توجهی داشته باشیم اما متاسفانه قطعه‌سازی آن طور که باید و شاید نتوانست به اندازه خودرو رشد داشته باشد و ما امیدواریم با برگزاری این چنین همایش‌ها بتوانیم نقطه اتصال قطعه‌سازان داخلی به شبکه جهانی تامین قطعه باشیم.

وی افزود: در این همایش کشورهای آلمان ، فرانسه ، ایتالیا ، اسپانیا، روسیه، کره، ژاپن، چین، تایوان، هندوستان، ترکیه، عراق و ترکمنستان شرکت می‌کنند و تاکنون 1560 نفر نیز ثبت نام کرده‌اند 220 نفر از آنها جزو مهمانان خارجی هستند.

اعتمادی گفت: یکی از نکات اصلی این همایش، برگزاری نمایشگاه جانبی در فضایی بالغ بر سه هزار متر است کشورهای مختلف دستاوردهای خود را در صنعت خودرو به نمایش خواهند گذاشت ضمن آنکه شرکت‌های پژو ، سیتروئن ، رنو، دایملر، بوش، فولکس واگن، کیاموتور و اسکانیا نیز از شرکت‌های فعال در این همایش خواهند بود.

پنجمین همایش بین المللی صنعت خودروسازی با محوریت زنجیره تامین و رقابت‌پذیری 24 و 25 بهمن‌ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

عناوین برگزیده