تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۸
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۱۰۷۵۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۶۳۰ میلیارد ریال برای نوسازی واحدهای صنعتی در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

می متالز - معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از اختصاص ۶۳۰ میلیارد ریال برای نوسازی و بازسازی ۲۰ واحد صنعتی در این استان در سال جاری خبر داد.
۶۳۰ میلیارد ریال برای نوسازی واحدهای صنعتی در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

به گزارش می متالز، سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، محمد کاظم منزوی اظهار داشت: این تخصیص در راستای افزایش ظرفیت این واحدهای صنعتی و رونق اشتغال انجام می‌گیرد.

به گفته وی، همزمان با سال جهش تولید، ۳۲ طرح تولیدی نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

منزوی، با بیان اینکه برای تکمیل این واحدها به ۱۱ هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: صنایع فولاد، پتروشیمی لردگان، صنایع متالوژی آسیا، نساجی نگین، خاور سیمان پارسیان از مهمترین این طرح‌ها است.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری  تامین سرمایه در گردش ۹۱۷ واحد صنعتی برای تثبیت اشتغال و افزایش ظرفیت تولید در استان را از دیگر برنامه‌های این سازمان برای سال جهش تولید عنوان و تصریح کرد: برای اجرای این برنامه به شش هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

منزوی، با اشاره به چالش‌های فرآروی بخش صنعت استان ادامه داد: افزایش هزینه‌ها به دنبال افزایش نرخ ارز از مهمترین این مشکلات است که نیازمند بازنگری در قیمت محصولات تولیدی است.

وی افزود: ناتوانی برخی واحدهای صنعتی در بازپرداخت تسهیلات بانکی که چنانچه این مشکل رفع نشود، منجر به تعطیلی این واحدها می‌شود، مشکلات مربوط به کرایه‌های حمل و نقل و مشکل صادرات از دیگر چالش‌های صنعت استان است که درصدد رفع و پیگیری آن هستیم.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:بهره‌برداری مجتمع پتروشیمی لردگان با ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و فاز دوم مجتمع فولاد سفیددشت  از طرح‌های مهم و شاخص ملی  قابل بهره‌برداری در سال جاری است که تحولی بزرگ در اشتغال و افزایش درآمد خانوار استان در پی خواهد داشت.

هم اینک بیش از یکهزار و ۸۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری با اشتغال مستقیم بیش از ۳۰ هزار نفر فعال است.

عناوین برگزیده