تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۳
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۱۰۹۲۷۹
سرویس خبر : انرژی
سخنگوی دولت:

دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل ندارد/ معرفی گزینه وزارت صنعت

می متالز - سخنگوی دولت با اشاره به علت افزایش مبتلایان به کرونا از معرفی گزینه وزارت صنعت پیش از موعد مقرر، عدم در دستور کار بودن افزایش قیمت گازوئیل و تعیین حقوق حداقل ۲.۸ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.
دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل ندارد/ معرفی گزینه وزارت صنعت

به گزارش می متالز، علی ربیعی در نشست هفتگی با اصحاب رسانه گفت: کماکان کرونا مسأله اصلی تمامی جوامع است و آثار اقتصادی آن در غالب کشورها در حال جریان است. با توجه به اعلام سریع شیوع کرونا توسط دولت، کارنامه قابل قبولی را مردم و دولت در جهان نشان دادند.

وی افزود: ستاد ملی کرونا در آخرین جلسات چشم انداز پایانی برای کرونا تصور نکرد. این چشم انداز می‌گوید نباید خللی در زندگی اقتصادی مردم ایجاد شود. اقتصادهای با رشد بالا هم در اجرای سیاست های اقتصادی در زمان کرونا مشکل دارند. پروتکل های سخت گیرانه از سیاست های این دوران است. وظایفی چون تامین نیازهای بهداشت، استمرار خدمات اصلی جامعه، تامین کالاهای اساسی و پیشگیری از غافل گیری در موج های جدید را توامان در دولت دنبال می‌کنیم. شیب مرگ و میر حاصل از کرونا با شیب رو به پایین در حرکت است.

این مقام مسوول درباره احتمال ورود به پیک دوم و سوم بیماری کرونا وجود دارد، تصریح کرد: نظر کارشناسان این است که هنوز در موج اول کرونا هستیم، هیچ پیکی نداریم لذا افزایش تعداد کشف مبتلایان را پیک دیگری محسوب نمی‌کنیم. علت افزایش مبتلایان به کرونا بیمار یابی فعال است. آزمایش ها به روزی ۲۵ هزار رسیده است. هر استانی که شبیه خوزستان شود در آنجا به تصمیمات سخت گیرانه باز می‌گردیم. مشارکت مردم در خوزستان کمتر از ۵۰ درصد در مبارزه با کرونا بوده و مراسمات عزا و شادی را دسته جمعی برگزار کردند.

ربیعی با تاکید بر اینکه ایران آمادگی کامل تبادل زندانیان را دارد، ادامه داد: مسئولیت تعلل در این زمینه بر عهده آمریکا است.کاری به مسائل انتخابات آمریکا نداریم اینکه چه کسی رای بیاورد مهم نیست، بنا بر منافع ملی است. در صورتی که آمریکا قصد مذاکره دارد پای میز گفت و گو با حضور دیگر کشورها بیاید.

وی درباره گزینه وزارت صنعت نیز توضیح داد: فهرستی از افراد تهیه شده است. در دوران سرپرستی هم با افت فعالیت روبرو نبودیم و اقدامات خوبی انجام شده است، پیش از موعد مقرر گزینه دولت برای وزارت صنعت به مجلس معرفی می‌شود.

سخنگوی دولت درخصوص اینکه آیا دولت برنامه ای برای افزایش قیمت گازوئیل دارد، عنوان کرد: خیر. طبق قانون بودجه برنامه ای برای این موضوع نداریم.

ربیعی با تاکید بر اینکه زندگی مردم در دوران تحریم سخت شده، گفت: احتمالا در جلسه آخر این هفته حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 2.8 میلیون تومان خواهد شد. قطعا سال جاری همسان سازی حقوق را دنبال خواهیم کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده