تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۰۹۵۶۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
علی‌پور خنکداری:

بخش عظیمی از درآمد خانوارها صرف بخش مسکن می‌شود/ دولت از انبوه سازان حمایت کند

می متالز - نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: متأسفانه به دلیل افزایش قمیت مسکن و گرانی بازار اجاره، بخش عظیمی از درآمد خانوارها صرف بخش مسکن می شود، این مسئله نشان می دهد که مدیریت بازار مسکن به چه میزانی در اقتصاد خانوارها اثرگذار خواهد بود.
بخش عظیمی از درآمد خانوارها صرف بخش مسکن می‌شود/ دولت از انبوه سازان حمایت کند

به گزارش می متالز، کمال علی‌پور خنکداری با انتقاد از تعلل دولت در تولید انبوه مسکن در کشور به ویژه کلانشهرها، گفت: کشور سالانه به حدود 800 هزار واحد مسکونی جدید نیاز دارد، اما متأسفانه در شرایط کنونی سالانه حدود 300 تا 400 هزار واحد مسکونی در کشور تولید می شود.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا اگر دولت یازدهم و دوازدهم طرحی مانند طرح مسکن مهر را اجرایی می کرد، ما  در شرایط کنونی در بازار با کمبود چشمگیر مسکن مواجه نبودیم که در پی آن قیمت ها چندصد برابر شود.

 

دولت باید در سال جاری 400 هزار واحد مسکونی جدید تولید کند

وی تصریح کرد: دولت قطعا باید در سال جاری 400 هزار واحد مسکونی جدید تولید کند، علاوه بر این میزان، باید راه کارهای جدید برای تولید گسترده مسکن طراحی شود، مهم ترین اقدامات برای تحقق این مسئله حمایت از انبوه سازان، ارائه تسهیلات کم سود به حوزه ساخت و ساز و ارائه مصالح ساختمانی با قیمت مناسب است.

علی‌پور خنکداری ادامه داد: در شرایط کنونی سازندگان به دلیل شفاف نبودن آینده بازار مسکن و تلاطمات قیمت ها در این حوزه و همچنین عدم حمایت دولت از این بخش، رغبتی برای فعالیت گسترده در حوزه ساخت و ساز ندارند.

 

بخش عظیمی از درآمد خانوارها صرف بخش مسکن می شود

وی گفت: متأسفانه به دلیل افزایش قمیت مسکن و گرانی بازار اجاره، بخش عظیمی از درآمد خانوارها صرف بخش مسکن می شود، این مسئله نشان می دهد که مدیریت بازار مسکن به چه میزانی در اقتصاد خانوارها اثرگذار خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: قطعا مجلس به ویژه کمیسیون عمران مجلس اولویت نخست خود را موضوع تولید انبوه مسکن می داند، قطعا برای تحقق این موضوع، باید از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کرد.

عناوین برگزیده