تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۱
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۱۰۰۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسن پوربیگلری مطرح کرد:

حذف امضاهای طلایی زمینه ساز مردمی کردن اقتصاد

می متالز - نماینده مردم سیرجان و برسیر در مجلس ضمن تاکید بر حذف امضاهای طلایی معتقد است مردمی شدن اقتصاد با بروکراسی‌های موجود و قوانین مزاحم و دست و پاگیر ممکن نیست.
حذف امضاهای طلایی زمینه ساز مردمی کردن اقتصاد

به گزارش می متالز، شهباز حسن پور بیگلری با اشاره به ضرورت مردمی کردن اقتصاد، گفت: تنها راه نجات کشور، اجرای اقتصاد مقاومتی است و محور اصلی تحقق این امر نیز مردمی کردن اقتصاد است، در واقع علیرغم اینکه نسخه اصلی رفع مشکلات اقتصادی واگذاری امور اقتصادی به مردم است اما تمامی دولت ها در این بحث ناکارآمد بودند.

نماینده مردم سیرجان و برسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید زمینه مردمی کردن اقتصاد فراهم شود و این امر با بروکراسی‌های موجود و قوانین زائد ممکن نیست، افزود: باید با حذف قوانین دست و پا گیر، زمینه صدور مجوزها تسهیل و شرایط برای فعالیت تولیدکنندگان بهبود یابد.

 

تنها 5 درصد امور اقتصادی کشور در دست دولت باشد

وی با بیان اینکه باید تنها 5 درصد امور اقتصادی کشور در دست دولت باشد و امضاهای طلایی حذف شود، اظهار کرد: در حال حاضر اگر فردی به دنبال احداث نیروگاه انرژی خورشیدی باشد، باید مدت زیادی صرف صدور مجوز کند در حالیکه باید با ایجاد زیرساخت، صدور تمامی مجوزها به صورت مجازی انجام شود.

حسن پور بیگلری با بیان اینکه بانک‌ها باید در خدمت تولید باشند این در حالی است که برخی از آنها به بنگاه‌های معاملات تبدیل شده اند، اضافه کرد: در شرایط کنونی در سطوح مختلف نه تنها ارباب رجوع تکریم نمی شود، بلکه به آنها بی احترامی نیز می شود.

عناوین برگزیده