تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۱۱۰۶۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی

«سخوز» شفاف‌سازی کرد

می متالز - شرکت سیمان خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را اعلام کرد.
«سخوز» شفاف‌سازی کرد

به گزارش می متالز، با توجه سوالات مطرح شده و ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی، پاسخ به سوالات مطرح شده به شرح زیر است:

درصد تقسیم سود سیمان العماره در سال اول بهره برداری چند درصد است؟

به طور قطع پس از نهایی شدن میزان سود سیمان العماره و محدودیت های احتمالی تقسیم سود، درصد تقسیم سود با تصویب مجمع عمومی مشخص خواهد شد.

سود سال ۹۹ سیمان العماره در سال ۹۹ سیمان خوزستان دیده می‌شود یا سال ۱۴۰۰؟

در صورت تحقق و تصویب سود قابل تقسیم العماره در سال ۹۹ در مجمع عمومی شرکت، طبق استانداردهای حسابداری نسبت به شناسایی سود سرمایه‌گذاری خود از این بابت در سال ۹۹ اقدام خواهد نمود.

کلینکر مورد نیاز سیمان العماره با چه تناسبی توسط سهامداران آن تامین می‌شود؟

کلینکر مورد نیاز العماره از طریق برگزاری مناقصه محدود بین شرکت‌های سهامدار آن (سیمان خوزستان، فارس نو، بهبهان و آبیک) تامین می‌شود.

پیش‌بینی شما از مقدار فروش سیمان و کلینکر (سخوز) در سال مالی ۹۹ به چه میزان است؟

پیش‌بینی شرکت برای تولید و فروش سیمان و کلینکر در سال ۹۹ به ترتیب ۱.۶۰۸.۰۰۰ و ۱.۲۵۰.۰۰۰ تن است که کل میزان تولید سیمان و ۷۹۲.۰۰۰ تن کلینکر جهت فروش برآورد شده است.

هزینه حمل داخلی و صادراتی در سال مالی ۹۷، ۹۸ و ۹۹ به ازای هر تن به چه میزان بوده است؟

فروش سیمان داخلی به صورت تحویل درب کارخانه است و کرایه حمل تا مقصد نهایی به عهده خریدار و بر اساس تعرفه‌های اداره راه تعیین می‌شود. در مورد فروش‌های صادراتی هزینه حمل تا بنادر امام و خرمشهر در حال حاضر بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ هزار ریال در هر تن است و به طور متوسط طی ۳ سال گذشته هر ساله حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش در کرایه‌های حمل بر اساس تعرفه‌های اداره راه وجود داشته است.

هزینه حمل ۱۵ میلیارد تومانی در سال ۹۷ به ۸۵ میلیارد تومن در سال ۹۸ رسیده است. علت این سطح از افزایش هزینه چه بوده است؟ برای سال ۹۹ چه میزان افزایش پیش‌بینی می‌کنید؟

افزایش در هزینه‌های حمل طی سال ۹۸ عمدتاً  بابت افزایش مقدار فروش صادراتی شرکت در مقایسه با سال گذشته بوده است. (حدوداً ۱۰۰ هزار تن افزایش صادرات سیمان و ۷۰۰ هزار تن افزایش فروش کلینکر)، مضافاً بر اینکه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و شرح توضیحات بنده نیز در این موضوع دخیل هستند.

پیش‌بینی افزایش کرایه‌های حمل در سال ۹۹ به طور مستقیم با تغییرات احتمالی نرخ حامل‌های انرژی به‌ویژه گازوئیل مرتبط است ولی بدون اثرگذاری مولفه مذکور پیش‌بینی می‌شود سال ۹۹ بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش در کرایه‌های حمل وجود داشته باشد.

افزایش نرخ سیمان در سال ۹۹ به چه میزان خواهد بود؟

شرکت‌های تولیدکننده سیمان از طریق انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در حال پیگیری و اخذ موافقت وزارت صمت جهت تعدیل قیمت‌های فروش هستند. با توجه به عدم حصول نتیجه تا این تاریخ امکان اعلام زمان و میزان افزایش نرخ‌ها مقدور نیست.

آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها دارد؟

شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ندارد.

عناوین برگزیده