تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۱۱۰۶۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات 24هزار تن کالا از استان سمنان طی دو ماه نخست سال 99

می متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: طی دو ماه ابتدایی سالجاری بیش از 24هزار تن کالا از گمرک استان صادر شده است.
صادرات 24هزار تن کالا از استان سمنان طی دو ماه نخست سال 99

به گزارش می متالز، حمیدرضا مداح در حاشیه جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با بیان این خبر گفت: 24 هزار و 278 تن کالا از استان سمنان در دو ماهه اول سال جاری به ارزش 18 میلیون و 276 هزار دلار صادر شده است.

وی با بیان اینکه ارزش هر تن کالای صادراتی در استان طی این مدت 753 دلار می باشد خاطر نشان کرد: بیشترین کالاهای صادراتی استان از نظر وزنی، محصولات صنعتی 43 درصد، فرآورده های نفتی و محصولات پترو شیمی 3 درصد، محصولات ساختمانی و معدنی 53 درصد و محصولات کشاورزی و دامی یک درصد می باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: کالاهای صادراتی در این مدت به 22کشورجهان صادر شده است که شامل 34 قلم کالا است که توسط 33 شرکت و واحد تولیدی انجام گرفته است.

مداح افزود: در دو ماهه سالجاری یک هزار و 355 تن کالا به ارزش 5 میلیون و 921 هزار دلار به استان وارد و از گمرک ترخیص شده است که عمده کالاهای وارداتی شامل ماژول نمایشگر، اجزاء و قطعات ماشین ها و دستگاه های برقی، سایر هادی های برقی، محصولات تخت نورد شده، کائوچوی اتیلن و پروپیلن می باشد که شامل 25 نوع قلم کالا است که توسط 14 شرکت و واحد تولیدی از 9 کشور جهان وارد شده است.

عناوین برگزیده