تاریخ: ۱۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۵۸۴
کد خبر: ۱۱۵۵۹۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

معدن درآلو باید به بهره‌برداری برسد/ راه‌اندازی کارخانه داروهای گیاهی در رابر

می متالز - نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر معدن درآلو ظرفیت بسیارخوبی برای شهرستان رابر است که باید تلاش کنیم به بهره‌برداری برسد و به جد پیگیر این ظرفیت هستیم.
معدن درآلو باید به بهره‌برداری برسد/ راه‌اندازی کارخانه داروهای گیاهی در رابر

به گزارش می متالز، صمدالله محمدی در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر معدن درآلو ظرفیت بسیارخوبی برای شهرستان رابر است که باید تلاش کنیم به بهره‌برداری برسد و به جد پیگیر این ظرفیت هستیم و با جدیت تمام مدافع حقوق مردم خواهیم بود.

وی ادامه داد: در همین راستا پیگیر فعال‌شدن معدن بُندر هنزا نیز هستیم که تاثیر بسزایی در اشتغال منطقه خواهد داشت.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس با اشاره به اینکه شهرستان رابر یک اعتبار ملی، ویژگی و ظرفیت ملی معنوی در جان و روح همه آزادی‌خواهان جهان است، اظهار داشت: یک تفاوت عمده بین مدیران رابر با مدیران کشور به واسطه وجود زادگاه سردارسلیمانی است؛ همان‌طور که شهید سلیمانی با شهامت، جدیت و مجاهدت در کنار سایر شهدا امنیت را برای ما پایدار کردند ما هم وظیفه داریم امنیت روحی و روانی را برای مردم پایدار کنیم.

وی افزود: همان‌طور که سردارسلیمانی برای خدا کار کرد و در تاریخ ماندگار شد، یقین داشته باشیم ما هم می‌توانیم با عملکردمان اثر ماندگار از خودمان در تاریخ به جای بگذاریم.

محمدی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه شهرستان‌های رابر با همه مزیت‌های نسبی طبیعی تا کنون نتوانسته‌اند به جایگاه خود برسند و خلق ثروت کنند، افزود: ما در حوزه کشاورزی، دامداری و گردشگری ظرفیت‌های بالقوه‌ای داریم که باید با تلاش و همکاری به فعلیت برسند.

وی با اشاره به کارخانه فرآوری داروهای گیاهی در شهرستان رابر گفت: سردار شهید سلیمانی در طول عمر خود یک کلنگ زد که این کلنگ کار بزرگی را پیش روی ما قرار داده و تا کنون جلسات متعدد در کشور  پیرامون این موضوع با حضور استاندار و مدیرعامل گهرزمین و جهاد نصر برگزار شده و تصمیماتی اتخاذ شده است.

محمدی افزود: در این راستا با یک مجموعه اقتصادی قوی دیگر نیز مذاکره شده و امیدواریم بتوانیم یک کارخانه با بهترین تکنولوژی بسازیم.

وی به ظرفیت نیروی انسانی قوی شهرستان رابر اشاره کرد و افزود: از همین روستای تذرج رابر قریب به ۱۰۰ پزشک، چهار پروفسور و.. برخاسته و در کشور مشغول خدمت‌رسانی هستند.

محمدی با اشاره به کارشکنی در ورود سرمایه‌گذاران به شهرستان رابر گفت: در همه جای دنیا جلوی پای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فرش قرمز پهن می‌کنند، اینجا متاسفانه سنگ‌اندازی می‌کنند که قابل تحمل نیست.

وی افزود: ما باید نقش‌مان را در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کنیم و شعار ندهیم که در پیشگاه خداوند متعال و شهدا پاسخگو خواهیم بود.

محمدی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک شاهد حضور فعال مدیران کشوری در شهرستان خواهیم بود، بیان کرد: اگر مدیر ما در زمان حضور این افراد طرح، برنامه و پیشنهاد نداشته باشد، زحمت ما به هدر می‌رود.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس از مسئولان خواست پروژه‌های نیمه تمام و رهاشده بخش خصوصی و دولتی را احیا و  پیشنهاد برای برون رفت از این حوزه بدهند.

وی با بیان اینکه افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات داشته باشند مشکلی برای تسهیلات نداریم، گفت: از نظر پدافند عامل هم نیازمند فعال شدن شیلات هستیم.

محمدی از پیگیری سه بند ویژه خاکی برای سه شهرستان، مخابرات و اینترنت دکل فرستنده‌های دیجیتال رابر و ... در نشست با مسئولان این ارگان‌ها خبر داد.

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس از پیشنهاد راه‌اندازی دبیرخانه ملی شعر مقاومت در رابر و  دبیرخانه دائمی فیلم مقاومت با محوریت شهید سلیمانی در کرمان در نشست با وزیر ارشاد خبر داد.

عناوین برگزیده