تاریخ: ۲۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۴
بازدید: ۴۳۵
کد خبر: ۱۱۷۵۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تحلیل بنیادی شرکت سیمان خوزستان

می متالز - شرکت سیمان خوزستان دارای دو خط تولید ۹۰۰ هزار و ۱۵۰۰ هزار تنی و در مجموع ۲۴۰۰ هزار تن در سال برای کلینکر و سیمان است.
تحلیل بنیادی شرکت سیمان خوزستان

به گزارش می متالز، شرکت سیمان ارض العماره عراق با ظرفیت جذب حدود ۸۶۰ هزار تن کلینکر در سال به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

سیمان خوزستان با دارا بودن ۶۰ درصد از سهام سیمان العماره می‌تواند کلینکر مورد نیاز این شرکت را تامین کند و علاوه بر این از محل درآمد ارزی ناشی از فروش سیمان در کشور عراق بهره کافی را داشته باشد.

درآمد حاصل از سرمایه گذاری در شرکت العماره در سر فصل سرمایه گذاری ها شرح داده شده است.

سهامداران

سرمایه شرکت در پایان سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۸ مبلغ ۶۵۰٫۰۰۰ میلیون ریال می باشد که سهامداران دارای مالکیت بیش از ۲ درصد سهام شرکت به شرح جدول زیر است:

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۶۵۰٫۰۰۰ میلون ریال به مبلغ ۱٫۴۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال (از  محل مطالبات  و آورده نقدی به مبلغ ۷۵۰٫۰۰۰ میلیون ریال) در تاریخ ۳۱/۰۲/۱۳۹۹ در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

پیش بینی عملکرد

برای پیش بینی عملکرد شرکت در سال ۱۳۹۹و ۱۴۰۰ مفروضات زیر در نظر گرفته شده است:

پیش بینی فروش شرکت برای سال مالی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بشرح زیر است:

طبق اخرین گزارش سیمان خوزستان، این شرکت مقدار ۱٫۶۰۸٫۰۰۰ تن و ۱٫۲۵۰٫۰۰۰ تن به ترتیب برای تولید سیمان و کلینکر برنامه ریزی کرده است.

نرخ فروش سیمان خوزستان با فرض ۲۰ درصد افزایش نسبت به نرخ های فعلی برای سال ۱۳۹۹ و ۲۰ درصد افزایش نسبت به ۹۹ برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

مبلغ فروش برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به صورت زیر است:

پیش بینی مواد اولیه شرکت برای سال مالی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بشرح زیر است:

برای سال ۱۳۹۹ نرخ خرید مواد اولیه ۳۰ درصد بالاتر از اخرین نرخ خرید شرکت و برای سال ۱۴۰۰ با ۲۰ درصد افزایش نرخ نسبت به سال ۱۳۹۹ در نظر گرفته شده است.

سرمایه گذاری ها:

نرخ فروش سیمان العماره طبق توضیحات ارائه شده در کنفرانس شرکت برابر با ۶۲ دلار است.

میزان فروش العماره طبق ظرفیت تولید این شرکت و گزارش تفسیری سیمان خوزستان برای سال ۱۳۹۹ برابر ۶۶۰ هزار تن و برای سال ۱۴۰۰ برابر ۸۶۰ هزار تن در نظر گرفته شده است.

درآمد حاصل از سرمایه گذاری مطابق مفروضات زیر برای شرکت سیمان خوزستان محاسبه شده است.

عناوین برگزیده