تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۱۸۴۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان:

سازمان صمت ۴۰ درصد اشتغال جوانان را عهده‌دار است

می متالز - دلق‌پوش با اشاره به اینکه ۴۰ درصد اشتغال جوانان در دست سازمان صنعت، معدن و تجارت است، گفت: جوانان خلاق، نیروی محرکه اقتصاد هستند و به پویایی جامعه کمک می‌کنند.
سازمان صمت ۴۰ درصد اشتغال جوانان را عهده‌دار است

به گزارش می متالز، «فرهاد دلق‌پوش» عصر امروز (سه‌شنبه، ۳۱ تیر) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در شرایط ویژه کشور تمام تلاش خود را برای توجه به رونق تولید و سرپا نگهداشتن واحدهای تولیدی کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد اشتغال جوانان در دست سازمان صنعت، معدن و تجارت است، افزود: متاسفانه تسهیلات ازدواجی که در نظر گرفته شده، دردی از جوانان درمان نمی‌کند و اشتغال مشکل اصلی جوانان است.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی تحت نظارت سازمان صمت نیازمند جوانان با تخصص‌های هر شغل است، تاکید کرد: یکی از اقدامات سازمان صمت در سال ۹۹، اولویت دادن به جذب نیرو و اشتغال در واحدهای تولیدی برای افراد متأهل است.

دلق‌پوش ادامه داد: سازمان صمت گیلان با همکاری اصناف در شهرستان‌ها به مناسبت هفته ازدواج، هدایایی را به  عنوان یک بسته حمایتی برای افرادی که به تازگی متأهل شده‌اند، در نظر گرفته است.

جوانان خلاق نیروی محرکه اقتصاد هستند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه جوانان باید با محیط‌ های کاری بیشتر آشنا شوند و باید از خلاقیت‌های جوانان بهره برد، افزود: سازمان صمت این آمادگی را دارد با کارآفرینان متاهل که نیاز به کارگاه دارند، همکاری کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه جوانان ما در گیلان بیشتر به دنبال شغل کارمندی هستند، خاطرنشان کرد: این مشکل باعث شده برخی مشاغل کارگری، از نیروی کار جاهای دیگر استفاده کنند.

دلق‌پوش اذعان کرد: اگر برای جوانان خلاق حتی کمترین فرصت‌ها را فراهم کنیم، می‌توانند نیروی محرکه اقتصاد باشند و به پویایی جامعه کمک کنند.

عناوین برگزیده