تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۸
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۲۷۴۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قادری مطرح کرد؛

طرح گشایش اقتصادی مدنظر دولت عامل بهم ریختگی بازارها/ اصلاح طرح به نفع مردم ضرورت دارد

می متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت‌: مجلس در بحث طرح گشایش اقتصادی منافع مردم را با منافع یک ساله دولت گره نمی‌زند.
طرح گشایش اقتصادی مدنظر دولت عامل بهم ریختگی بازارها/ اصلاح طرح به نفع مردم ضرورت دارد

جعفر قادری

به گزارش می متالز، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی براینکه اجرایی شدن طرح گشایش اقتصادی با موافقت روسای قوا محقق می‌شود، گفت: مجلس منافع مردم را با منافع یک ساله دولت گره نمی‌زند، دولت بجای در نظر گرفتن منافع بلند مدت ملت همه امور را در چارچوب عمر یک ساله خود می‌بیند.

وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم دولت زمین سوخته‌ای را یک سال دیگر تحویل دولت بعدی دهد، مجلس خواهان ارائه طرح و گشایش از سوی دولت هست اما به نحوی که دولت بعدی هم فضایی برای تنفس داشته باشد.

نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی طرح گشایش اقتصادی این است که براساس طرح، دولت می‌تواندکسری بودجه را تامین کند اما این موضوع کل بازار بورس، سرمایه و دیگر بازارها را بهم خواهد ریخت.

 

نگاه مجلس به طرح گشایش اقتصادی حفظ منافع ملت است

قادری تصریح کرد: دولت می‌خواهد با طرح گشایش اقتصادی نقدینگی بسیار بالایی را جمع‌آوری کند اما این نقدینگی قرار است از کدام بازارها توسط مردم جمع‌ و به دولت در ازای نفت داده شود؟ این خروج سرمایه از دیگر بازارها مطمئنا بهم ریختگی جدی را بوجود خواهد آورد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: شاید عده‌ای یک شبه اوراق جذاب با سود بالا بدست بیاورند اما از سوی دیگر با بهم ریختگی بازارهایی مانند بورس، افراد بسیاری متضرر خواهند شد، بنابراین نگاه مجلس به طرح گشایش اقتصادی توسعه‌ای و حفظ منافع بلند مدت مردمی بوده و صرفا  عمر کوتاه این دولت نیست.

عناوین برگزیده