تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۵
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۱۲۷۸۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دکتر میرزایی، مدیرعامل جدید شرکت گهرزمین:

ظرفیت تولید کنسانتره گهرزمین به ۶ میلیون تن و گندله به ۵ میلیون تن تا پایان سال خواهد رسید

می متالز - خط سوم کنسانتره شرکت معدنی گهرزمین به ظرفیت دو میلیون تن و اولین واحد تولید گندله این شرکت با ظرفیت ۵ میلیون تن تا پایان سال وارد مدار تولید می‌شود.
ظرفیت تولید کنسانتره گهرزمین به ۶ میلیون تن و گندله به ۵ میلیون تن تا پایان سال خواهد رسید

به گزارش می متالز، دکتر وحید میرزایی، مدیرعامل جدید شرکت گهرزمین اعلام مطلب فوق گفت: با راه‌اندازی خطوط مربوطه، ظرفیت تولید کنسانتره این شرکت مجموعاً به ۶ میلیون تن می‌رسد.

وی با بیان اینکه شرکت گهرزمین دارای بزرگترین ذخایر معدنی در کل کشور و در خاورمیانه است، به طرح‌های اکتشافی این شرکت اشاره کرد و گفت: انجام عملیات استخراج در ضلع جنوبی آنومالی شماره سه و نیز سرمایه‌گذاری و مشارکت مالی و فنی با محدوده‌های معدنی در استان کرمان به منظور افزایش تولید سنگ‌آهن می‌تواند کمک شایانی به صنایع فولادی کشور کند.

دکتر میرزایی، تکمیل زنجیره تولید از معدن تا فولاد را به عنوان یک استراتژی ذکر کرد و گفت: اگر قیمت‌گذاری سنگ‌آهن به صورت واقعی باشد، واحدهای معدنی ترجیح می‌دهند در بخش تامین خوراک واحدهای فولادی باقی بمانند ولی به دلیل ارزش‌افزوده بالا در بخش فولاد، معادن سنگ‌آهن ترغیب می‌شوند که در آن قسمت نیز سرمایه‌گذاری و فعالیت کنند.

مدیرعامل جدید شرکت گهرزمین در زمینه نحوه قیمت‌گذاری و فروش سنگ‌آهن گفت: فروش این شرکت بر اساس برنامه تکلیفی وزارت صمت است. قیمت‌گذاری محصولات سنگ‌آهن در حدود یک‌سوم قیمت‌های جهانی است و در این باره به شرکت‌های معدنی، اجحاف می‌شود.

البته همیشه اختلافاتی بین شرکت‌های معدنی و فولادی وجود دارد ولی با رویکرد مثبت سرپرست وزارت صمت (دکتر سرقینی) و معاون معدنی (دکتر اسماعیلی)، امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

وی به طرح‌های توسعه این شرکت اشاره کرد و گفت: همکاری با بخش‌خصوصی در بخش راه‌اندازی، اجرا و بهره‌برداری از اولویت‌های این مجموعه است که باعث افزایش اشتغال و ازدیاد راندمان خواهد شد.

همچنین حضور فعال و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم به منظور محرومیت‌زدایی و انجام طرح‌های توسعه درآن مناطق در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی از جمله مهم‌ترین وظایف این شرکت است.

دکتر میرزایی تاکید کرد در اولین روز کاری خود جلساتی در زمینه طرح‌های توسعه‌ای که تا پایان سال تکمیل می‌شود داشته‌ام. همچنین در خصوص احداث واحدهای ۴ و ۵ کنسانتره‌سازی و فاز دوم گندله‌سازی برنامه‌هایی در آینده خواهیم داشت.

وی افزود: به دنبال مجوز احداث یک واحد دو میلیون تنی آهن‌اسفنجی هستیم تا زنجیره تولید کامل شود.

مدیرعامل جدید شرکت گهرزمین بر ایجاد شفافیت کامل در روند کاری شرکت از طریق ارائه گزارش‌های عمومی تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها به عنوان آینه افکار عمومی جامعه، نقش مهمی در این زمینه دارند و تمام قراردادها و پیمان‌های شرکت به صورت شفاف منتشر می‌شوند تا همگان از مسائل کاری آن مطلع باشند.

دکتر میرزایی در پایان به سهامداران شرکت گهرزمین اطمینان خاطر داد که با اجرای طرح‌های توسعه و حمایت‌هایی که مسوولان دولتی از این مجموعه انجام می‌دهند، روزهای بسیار خوبی در انتظار آنها باشد.

وی خطاب به کارکنان و کارگران شرکت گهرزمین نیز گفت: ما با تمام وجود، قدردان زحمات آنها هستیم زیرا آنها خط مقدم تولید هستند و در شرایط سخت امروزی، همه مشکلات را تحمل می‌کنند تا آینده روشنی در انتظار شرکت باشد. ضمناً ملاک تعیین مدیران صرفاً بر اساس شایسته‌سالاری و جوان‍گرایی است.

عناوین برگزیده