تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۵
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۱۳۱۷۳۹
سرویس خبر : انرژی

افزایش ضریب بازیافت در پایتخت نفت ایران/ مطالعه ۶۰ درصد از نفت درجای مناطق نفتخیز جنوب به دانشگاهیان سپرده شد

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به امضای ۱۰ قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌های کشور برای افزایش ضریب بازیافت توسط این شرکت، گفت: در مجموع این ۱۰ قرارداد، بیش از ۶۰ درصد از نفت درجای مناطق نفتخیز جنوب برای مطالعه در اختیار دانشگاه‌های منتخب قرار گرفته است.
افزایش ضریب بازیافت در پایتخت نفت ایران/ مطالعه ۶۰ درصد از نفت درجای مناطق نفتخیز جنوب به دانشگاهیان سپرده شد

به گزارش می متالز، احمد محمدی با بیان اینکه در مرحله قبلی امضای قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌ها، ۶ قرارداد مربوط به میادین و مخازن مناطق نفتخیز جنوب بود، ادامه داد: در قراردادهایی که روز دوشنبه بین شرکت ملی نفت و دانشگاه‌های منتخب کشور برای افزایش ضریب بازیافت از ۱۳ میدان نفت و گاز امضا شد، نیز ۴ قرارداد متعلق به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بود.

وی این میادین را شامل میدان بینک، ‌مسجدسلیمان، بنگستان مارون و رگ سفید عنوان کرد و گفت:‌ مطالعه افزایش برداشت از این میادین به ترتیب به دانشگاه‌های فردوسی مشهد، سهند تبریز، صنعتی اصفهان و پژوهشگاه صنعت نفت واگذار شده است.

محمدی با اشاره به اینکه ارزش این ۴ قرارداد، ۲۱۵ میلیارد تومان و ۱۰ میلیون یورو است، ‌افزود: ارزش ۶ قرارداد قبلی نیز ۲۵۰ میلیارد تومان و ۳ میلیون یورو بوده است.

وی تاکید کرد: در مجموع ۱۰ قراردادی که مربوط به مطالعه میادین مناطق نفتخیز جنوب برای ازدیاد برداشت امضا شده، بیش از ۶۰ درصد از نفت درجای مناطق نفتخیز جنوب برای مطالعه در اختیار دانشگاه‌های منتخب قرار گرفته است.

به گفته محمدی، از مجموع تولید روزانه‌ای که در شرایط طبیعی در مناطق نفتخیز جنوب انجام می‌شود، بیش از ۷۰ درصد از آن میادین در این مطالعه بررسی و برای افزایش تولید از آنها برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ضریب بازیافت در میادین مختلف با توجه به ساختار زمین‌شناسی میدان متفاوت است، گفت: با توجه به روش‌ها و مسیری که تعریف شده در نهایت ضریب بازیافت نهایی بهبود پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همچنین به آخرین وضعیت ۲۸ مخزن اشاره کرد و افزود: کار اجرایی ۱۷ قرارداد شروع شده و مسیر خوبی را پیش می‌رویم.

عناوین برگزیده