تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۱۳۲۶۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هدف از ممنوعیت نوسان‌گیری بازگرداندن ثبات به بازار بورس است

می متالز - مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران اظهار کرد: برای جلوگیری از نوسان‌گیری روزانه به‌نحوی ممنوعیت ایجاد کنیم تا ثبات بیشتری به بازار برگردد و از هیجان‌های بازار، کاسته شود.
هدف از ممنوعیت نوسان‌گیری بازگرداندن ثبات به بازار بورس است

به گزارش می متالز، علی صحرایی شامگاه شنبه (پنجم مهرماه) در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: افرادی که در یک روز سهام را می‌خریدند و همان روز می‌فروختند بقیه سهامداران را که نگاه طولانی‌مدت به بازار سرمایه داشتند، متأثر می‌کردند.

وی افزود: بر این اساس و نظرسنجی فعالان بازار سرمایه، به اجرای ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه تصمیم گرفتیم.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران ادامه داد: در این شرایط، سهامداران به‌ویژه حقوقی‌ها که در بازار، عملیات نقدشوندگی و اطمینان بخشی را انجام می‌دادند، از متولیان بازار سرمایه انتظار داشتند برای جلوگیری از نوسان‌گیری روزانه به‌نحوی ممنوعیت ایجاد کنیم تا ثبات بیشتری به بازار برگردد و از هیجان‌های بازار، کاسته شود.

صحرایی تصریح کرد: به این ترتیب اگر کسی سهمی را در روز معاملاتی بخرد، در همان روز امکان فروش آن را ندارد، اما اگر کسی از پیش، سهم را داشته باشد می‌تواند بفروشد و دوباره با تشخیص خود بخرد.

وی با اشاره به اینکه تصمیم‌های درباره بازار سرمایه، همیشه موافقان و مخالفانی دارد افزود: با نظرسنجی از فعالان منصف بازار سرمایه، این تصمیم درست را گرفتیم و بر اساس نظرسنجی، حدود ۸۰ درصد فعالان مجازی بازار سرمایه، موافق این تصمیم هستند.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: اقدام‌های مؤثری در دوره اخیر انجام شده است و با توجه به مصوبه‌های شورای عالی بورس اوراق بهادار، ناشران و سهامداران عمده، موظف هستند قابلیت نقدشوندگی را فراهم کنند.

صحرایی افزود: اختیار فروش تبعی یا بیمه سهام، بازارگردانی مؤثر که از دهم مهرماه اجباری می‌شود و به‌کارگیری سهام خزانه، از جمله ابزار‌های اطمینان بخش است.

عناوین برگزیده