تاریخ: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۱۳۴۰۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ضرورت وارد مدار شدن معادن فارس در جهت توسعه و پیشرفت استان/ فارس معادن حبس شده بسیاری دارد

می متالز - رئیس مجمع نمایندگان استان فارس بر لزوم وارد مدار شدن معادن استان در جهت پیشرف و توسعه فارس تاکید کرد.
ضرورت وارد مدار شدن معادن فارس در جهت توسعه و پیشرفت استان/ فارس معادن حبس شده بسیاری دارد

به گزارش می متالز، ابراهیم عزیزی  در دیدار اعضای مجمع نمایندگان فارس با وزیر صنعت با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه صنایع و معادن، گفت: برخلاف وجود این ظرفیت‌ها استان فارس در این حوزه با گرفتاری‌ها و مشکلات بسیاری روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه استان فارس به اشتباه استان برخوردار نامیده شده است، اظهار داشت: واقعیت و حقیقت چیز دیگری است؛ چراکه در این استان واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل زیادی وجود دارد که مشکلات زیادی را برای استان به وجود آورده است.

عزیزی با بیان اینکه بسیاری از معادن استان فارس غیرفعال هستند، افزود: توجه به این مسائل نشان می‌دهد که عمق مشکلات و نیازهای استان فارس تا چه اندازه است و آیا اطلاق استان برخوردار به فارس درست است یا خیر؟

نماینده مردم شیراز و زرقان با اشاره به آمار واحدهای صنعتی استان بیان کرد: براساس آمار مطرح شده از سوی سازمان صمت استان فارس سه هزار و ۹۶۸ واحد صنعتی در استان فارس وجود دارد که ۸۰۰ واحد آن غیرفعال است و این امر نیاز به پیگیری جدی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه انتظار ما از وزیر صمت فعال کردن این واحدها است، تصریح کرد: ما خواستار توزیع عادلانه منابع در کشور هستیم و استان فارس نیز باید در این عرصه مد نظر قرار گیرد.

فارس، معادن حبس شده بسیاری دارد

وی با بیان اینکه معادن بزرگی در فارس وجود دارد که حبس شده و باید در چرخه تولید قرار گیرد، خاطرنشان کرد: وارد مدار تولید شدن این معادن نه تنها نیازهای استان بلکه نیازهای کشور را نیز حل می‌کند.

عزیزی بیان کرد: با اعمال زیرساخت‌های حمل‌ونقلی از جمله زیرساخت‌های ریلی می‌توان جهش خوبی را در صنعت استان فارس شاهد بود و از وزیر صمت انتظار می‌رود تعهدات قبلی این وزارتخانه در قبال فارس را نیز عملیاتی کند؛ چراکه بسیاری از آن تعهدات هنوز منتج به نتیجه نشده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان همچنین به کارخانه‌های تعطیل شده استان فارس در سال‌های اخیر اشاره و بیان کرد: استان فارس ملقب به صنعت خاموش است و با این حجم بزرگ تعطیلی کارخانه‌ها، وزارت صمت دین بزرگی به مردم استان دارد که با فعال کردن آنها باید ادا شود.

 

عناوین برگزیده