تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۵۲
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۳۸۸۹
سرویس خبر : زمین شناسی
رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور تاکید کرد:

ضرورت فعالیت های زمین شناسی گیلان در کاهش مخاطرات طبیعی

می متالز - رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به اینکه در حاشیه همایش علوم‌زمین قرار است دو سند همکاری با سازمان محیط زیست و دیگری با مرکز پژوهش های اقیانوس شناسی امضا شود، تصریح کرد: امضای این سند در نوع خود تاثیر بسزایی در استان گیلان ایجاد می‌کند.
ضرورت فعالیت های زمین شناسی گیلان در کاهش مخاطرات طبیعی

به گزارش می متالز، راضیه لک نیز در نشست با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان فعالیت های زمین شناسی در این استان در کاهش مخاطرات طبیعی امری ضروری است، گفت: در یکی از بندهای این سند همکاری به بررسی دریاچه خزر می‌پردازد که برای اولین بار قرار است مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و اطلاعات بسیار ارزشمندی در این حوزه به استان اضافه می‌شود که تاکنون انجام نشده است.
در ادامه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز گفت: وضعیت رسوبات سواحل دریای خزر، تالابها و معادن گیلان نیاز به مطالعات علمی و گسترده زمین شناختی دارد.

دلق پوش با اشاره به نیاز پروژه های عمرانی به مصالح معدنی، تصریح کرد: هم اکنون جهت تکمیل و اتصال راه آهن بین المللی آستارا - آستارا به رشت که از جمهوری آذربایجان به گیلان می‌آید و باعث جابه‌جایی و ترانزیت 20 میلیون تن کالا در سال خواهد شد که نیاز شدید به مصالح معدنی دارد و برخی از تصمیمات کلان و محدودیت های ملی در بخش معدن در جهت پیشرفت پروژه‌های عمرانی باید برطرف شود.

وی اتخاذ و رویه درست در برداشت مواد معدنی از جلگه‌ها و بستر رودخانه‌ای گیلان را بسیار حائز اهمیت دانست و از این نشست به عنوان تحول در بحث زمین شناسی استان یاد کرد و گفت: باید مطالعات علمی دقیق و سیاست واحدی را برای بهره برداری از مواد معدنی جلگه ای با پشتوانه تحقیقاتی برای استان انجام شود که همت کارشناسان فنی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی را می‌طلبد.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده