تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۱۴۱۵۹۰
سرویس خبر : انرژی

مجتمع پتروشیمی لردگان پروانه بهره‌برداری دریافت کرد

می متالز - رییس اداره صنایع غیرفلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: مجتمع پتروشیمی لردگان با تکمیل واحدهای تولیدی اوره و آمونیاک و رعایت قوانین الزامی تولید، موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری شد.
مجتمع پتروشیمی لردگان پروانه بهره‌برداری دریافت کرد

به گزارش می متالز، امین صلابت اظهار داشت: این مجتمع با تکمیل تجهیزات و دریافت مجوزهای قانونی زیست‌محیطی و دستگاه‌های نظارتی، موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان شد.

وی افزود: عملیات احداث شرکت پتروشیمی لردگان که یکی از شرکت‌های گروه پتروشیمی سرمایه‌گذار ایرانیان است در زمینی با ۱۰۰هکتار در منطقه فلارد از سال ۸۷ آغاز شد.

رییس اداره صنایع غیرفلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تولید این مجتمع اوره و آمونیاک است که ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۷۳ تن اوره و ۶۷۷تن آمونیاک را دارد.

شرکت پتروشیمی لردگان یکی از شرکت های تابعه گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان است که در زمینی به مساحت۱۰۰ هکتار در منطقه فلارد و در ۵۵ کیلومتری شهر لردگان  و ۲۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری  احداث و تجهیز شده است.

تولید این مجتمع اُوره و آمونیاک خواهد بود و ظرفیت تولید سالانه آن یک میلیون  و ۷۳ هزار تن اُوره و ۶۷۷ هزار تن آمونیاک است، که بخش عمده‌ای از آمونیاک تولیدی برای تولید اُوره در داخل مجتمع مصرف می شود و ۷۴ هزار تن به صورت مازاد برای عرضه مستقیم به بازار در نظر گرفته شده است.  

عمده‌ترین کاربرد آمونیاک در تولید انواع کودهای شیمیایی است، آمونیاک را می‌توان هم به صورت مستقیم به عنوان کود شیمیایی به کار گرفت و هم در تولید مواد مانند سولفات آمونیوم، مونوآمونیوم فسفات، دی آمونیوم فسفات و اُوره و دیگر کودهای شیمیایی از آن استفاده کرد.

لردگان در ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. 

عناوین برگزیده