تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۹
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۱۴۲۵۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر امور مالی چادرملو خبر داد:

اصلی‌ترین تولیدکننده سنگ‌آهن کشور در مسیر افزایش سرمایه

می متالز - مدیر امور مالی مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو گفت: چادرملو به عنوان اصلی‌ترین تولیدکننده سنگ آهن کشور، طرح‌های توسعه‌ای خود را در مسیر افزایش سرمایه قرار داده است.
اصلی‌ترین تولیدکننده سنگ‌آهن کشور در مسیر افزایش سرمایه

به گزارش می متالز، سید محمود سیدی اظهار داشت: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی سنگ‌آهن کشور در شرایط کرونایی همچنان با انجام اقدامات پیشگیرانه علیه این ویروس، مسیر تولید و توسعه را در پیش‌گرفته و در عملکرد شش ماهه خود از بودجه برنامه‌ریزی‌شده سال مالی ۹۹ جلو افتاده است.

وی افزود: عملکرد چادرملو در نیمه نخست امسال حاکی از آن است که این شرکت در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال قبل، با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی روبه‌رو و این شرکت از سال گذشته برنامه دومرحله‌ای افزایش سرمایه خود را کلید زده و تا سقف ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ثبت رسانده است.

سیدی همچنین از افزایش سرمایه به رقم ۱۰۰ هزار میلیارد خبر داد و گفت: برنامه‌های توسعه‌ای در دست مطالعه و اجرا، آینده روشنی را برای سودآوری شرکت ترسیم کرده است.

وی با اشاره به جزئیات پرداخت بهره مالکانه به دولت عنوان کرد: تمام بدهی حق‌انتفاع چادرملو تا پایان سال ۱۳۹۷ به میزان ۲۷.۵۰۲ میلیارد ریال پرداخت شده و پرداخت بدهی حق‌انتفاع سال ۱۳۹۸ در جریان بوده و از این بابت تاکنون مبلغ ۵.۳۳۸ میلیارد ریال پرداخت و بقیه به میزان ۲.۲۱۶ میلیارد ریال تا پایان سه‌ماهه سوم سال‌جاری پرداخت خواهد شد.

سیدی افزود: در سال ۱۳۹۸ میزان حق‌انتفاع نسبت به فروش، معادل ۸.۸۸ درصد و در پیش‌بینی سال ۱۳۹۹ این نسبت ۱۱.۶ درصد است.

عناوین برگزیده