تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۸
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۵۱۹۱۳
سرویس خبر : انرژی

پنج درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان تامین می‌شود

می متالز - مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: پنج درصد برق کشور توسط هفت نیروگاه گازی بنیاد مستضعفان در سراسر کشور تامین می‌شود.
پنج درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان تامین می‌شود

به گزارش می متالز، محسن امیری روز سه‌شنبه افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر شامل ۶ واحد گازی به ظرفیت ۹۷۲ مگاوات با راندمان حدود ۳۵ درصد با سوخت گاز به عنوان سوخت اصلی است.

وی به تامین ۱۳درصد برق ناحیه جنوب توسط نیروگاه گازی خرمشهر اشاره کرد و بیان کرد: چهار واحد نخست این نیروگاه در سال ۱۳۹۳ تکمیل شده و ۲ واحد دیگر نیز در سال ۹۶ به شبکه سراسری کشور متصل شد.

امیری گفت: با توجه به اقدامات بسیار ارزشمندی که مجموعه شرکت مپنا در بازتوانی واحدهای نیروگاهی دارد درصدد هستیم تا هر واحد گازی با ظرفیت اسمی در حدود ۱۶۲ مگاوات را به ۱۸۰ مگاوات افزایش دهیم.

وی افزود: در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل نیروگاه گازی خرمشهر به نیروگاه سیکل ترکیبی و با افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت بخش بخار هستیم.

مدیر عامل هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان تامین نشدن منابع مالی از طرف صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی را مانع اصلی تبدیل نشدن نیروگاه گازی خرمشهر به سیکل ترکیبی بیان کرد و ادامه داد:درصدد هستیم از منابع مختلف و به بهترین روش که کمترین هزینه و بار مالی را داشته باشد بخش بخار این نیروگاه را تکمیل کنیم.

وی گفت: تکمیل بخش بخار نیروگاه خرمشهر حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد و در صورت تبدیل شدن آن به نیروگاه سیکل ترکیبی برای ۱۲۷ نفر به صورت مستقیم و حدود ۵۰۰ تا یکهزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

نیروگاه گازی خرمشهر حدود ۹۷۲ مگاوات در ساعت برق تولید می‌کند که تامین ۱۳ درصد برق جنوب کشور را بر عهده دارد.
تمامی سهام نیروگاه گازی خرمشهر به بنیاد مستضعفان تعلق دارد که با راه اندازی این نیروگاه ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شدند.

عناوین برگزیده