تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۴۰
بازدید: ۱۵۹۶
کد خبر: ۱۵۴۲۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه عنوان کرد:

کاهش مصرف آب و افزایش راندمان کارخانه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه

می متالز - مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه از کاهش مصرف آب و افزایش راندمان کارخانه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه خبر داد.
کاهش مصرف آب و افزایش راندمان کارخانه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه

به گزارش می متالز، دکتر حسن صحرایی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه به پروژه پایش، عیب یابی و استاندارد سازی کارخانه تغلیظ اشاره کرد و گفت: این پروژه در فاز اول درسال 94 شروع و تاسال 96 ادامه یافت که در طی آن اصلاحات قابل توجهی در فرآیند و تجهیزات کارخانه تغلیظ صورت گرفت که منجر به افزایش راندمان این کارخانه و کاهش مصرف آب گردید.
وی با بیان اینکه این پروژه در مجموع بیش از700 میلیارد ریال آوده برای شرکت مس داشته است ، افزود: فاز دوم پروژه از سال 96 آغاز شده و در حال انجام است ، این فاز نیز اصلاحات قابل توجهی در کارخانه تغلیظ و مولیبدن به همراه خواهد داشت.


کاهش 70 تا 90 درصدی تبخیر در منطقه سرچشمه با استفاده از پوشش سطوح آب


مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه در ادامه به کاهش 70 تا 90درصدی تبخیر در منطقه سرچشمه با استفاده از پوشش سطوح آب اشاره و تصریح کرد: این پروژه های از کارهای مهمی است که در بحث کاهش تبخیر آب پیگیر آن هستیم.
وی ادامه داد: برآوردی که انجام شده نشان می دهد تبخیر در این منطقه 2.2 متر در سال است و سطوح باز آب در منطقه سرچشمه دو میلیون مترمربع بود که سالانه بیش از 4 میلیون مترمکعب تبخیر آب داریم که روشهای مختلفی را برای جلوگیری از تبخیر پیگیری کردیم که پس از تحقیقات گسترده توسط همکاران، پوشش مناسبی برای جلوگیری از تبخیر ارائه شدکه می تواند میزان تبخیر را تا 70 و در مواردی تا 92 درصد کاهش دهد.

عناوین برگزیده