تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۹
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۱۶۰۳۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نیکزاد در جریان بازدید میدانی از پروژه سد لیلان چای:

سد لیلان چای برای تامین آب شرب مردم منطقه احداث می شود

می متالز - نایب رئیس مجلس با بیان اینکه تامین آب شرب مردم در اولویت قرار دارد، گفت: مقرر شده که وزارت نیرو، سازمان محیط زیست و شرکت آب و فاضلاب تا یک ماه آینده درخصوص مسائل سد لیلان چای به تفاهم رسیده و این پروژه را پیگیری کنند تا عملیات اجرایی این کار برای تامین ۱۵ الی ۲۰ میلیون مترمکعب آب شرب منطقه تا سال ۱۴۲۵ آغاز شود.
سد لیلان چای برای تامین آب شرب مردم منطقه احداث می شود

علی نیکزاد ثمرین

به گزارش می متالز، علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 21 بهمن) در جریان نظارت میدانی از استان آذربایجان شرقی، به شهرستان ملکان رفته و از سد لیلان چای این شهرستان بازدید کرد و در جریان روند ساخت این پروژه قرار گرفت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از سد لیلان چای در جمع خبرنگاران گفت: این سد با ظرفیت 40 میلیون مترمکعب در گذشته در دست ساخت بوده است، که به دلیل احیای دریاچه ارومیه ادامه روند ساخت متوقف شده بود.

وی ادامه داد: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای افق 1425 میزان آب مورد نیاز برای مصرف شرب مردم ملکان، لیلان و روستاهای اطراف این شهرها را 15 الی 20 میلیون مترمکعب برآورد کرده است، این در حالی است که این منطقه به جز سد لیلان چای، منبع دیگری برای تامین آب شرب مردم ندارد، بنابراین سد باید ساخته شود.

نیکزاد اظهار کرد: وزارت نیرو در حوزه تخصیص و بهره برداری نیز با اجرای عملیات ساخت سد لیلان چای برای تامین آب شرب مردم منطقه موافق است، چرا که در حوزه آب، تامین آب شرب مردم در اولویت قرار دارد، ضمن اینکه در این خصوص با رئیس سازمان محیط زیست نیز گفت وگو شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گفت وگوهای صورت گرفته مقرر شده که وزارت نیرو، سازمان محیط زیست و شرکت آب و فاضلاب تا یک ماه آینده بر سر این موضوع تفاهم کرده و این پروژه را پیگیری کنند تا عملیات اجرایی این کار برای تامین 15 الی 20 میلیون مترمکعب آب شرب منطقه تا سال 1415 آغاز شود.

وی ادامه داد: این موضوع توسط بنده و آقایان روح الله متفکرآزاد، سید علی موسوی و مسئولان اجرایی حاضر پیگیری می شود تا ابتدا عملیات اجرایی با استفاده از منابع داخلی وزارت نیرو آغاز شود و سپس تلاش می کنیم هنگام بررسی لایحه بودجه جدیدی که توسط دولت به مجلس ارائه می شود، ردیف اعتباری احیا شده و یا افزایش پیدا کند.

عناوین برگزیده