تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۱۹۳۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پتروشیمی مبین درباره مشکل ترکیدگی یک خط لوله مهم شفاف سازی کرد

می متالز - هادی قنواتی معاون مالی و اقتصادی شرکت پتروشیمی مبین در خصوص مشکل لوله آب خنک کننده این شرکت گفت: چند هفته قبل لوله آب خنک کننده شرکت دچار مشکل شده بود و این مشکل منجر به قطعی تولید بخشی از پتروشیمی جم شده است . وی گفت: این مشکل روز دوشنبه 26 شهریور 97 حل شده و شرکت پتروشیمی جم به تولید خود ادامه خواهد داد.
پتروشیمی مبین درباره مشکل ترکیدگی یک خط لوله مهم شفاف سازی کرد

به گزارش می متالز، پتروشیمی مبین یکی از یوتیلیتی هایی است که به سایر پتروشیمی ها از جمله پتروشیمی جم محصولات بین مجتمعی ارائه می دهد. طی روزهای گذشته به دلیل مشکلات در ساختار لوله کشی این شرکت، بخشی از تولید پتروشیمی های مرتبط با ارائه محصول و خدمات توسط مبین با مشکل عدم تولید مواجه شدند که ظاهراً این مشکل طی روزهای گذشته حل و فصل شده است.

آخرین تحولات مبین و زاگرس

پتروشیمی مبین طی سال های گذشته یک مشکل اساسی با پتروشیمی زاگرس داشته و این مشکل یکی دیگر از مواردی است که در خصوص پتروشیمی مبین طی سال های گذشته به صورت یک بند حسابرسی سنواتی وجود داشته است؛ طی آخرین اطلاعات به دست آمده، ظاهراً این موضوع که از سال ۸۹ تا سال ۹۲ ادامه داشته ، در کارشناسی اول رای به نفع پتروشیمی مبین بوده است و در بخش کارشناسی سه نفره هنوز نظر کارشناسان مشخص نشده است. البته این موضوع تاکنون به صورت شفاف ، رسانه‌ای نشده است.

بند حسابرسی...

هادی قنواتی معاون مالی و اقتصادی شرکت پتروشیمی مبین در خصوص مشکل لوله آب خنک کننده این شرکت گفت: چند هفته قبل لوله آب خنک کننده شرکت دچار مشکل شده بود و این مشکل منجر به قطعی تولید بخشی از پتروشیمی جم شده است.

وی گفت: این مشکل روز دوشنبه 26 شهریور حل شده و شرکت پتروشیمی جم به تولید خود ادامه خواهد داد.

قنواتی در خصوص طرح های توسعه پیش رو در سال جاری هم گفت: فعلاً با توجه به شرایط کنونی طرح توسعه مهمی در اختیار نداریم.

این گونه مشکلات را در اورهال پیش بینی کرده ایم...

قنواتی گفت: در مورد مشکل ترکیدگی آب خنک کننده، سالی یک ماه برای تعمیرات اساسی (اورهال) در نظر گرفته ایم و در بودجه مشخص کرده ایم، به همین دلیل این مشکلات غیرمترقبه از قبل پیش‌بینی شده است.

از این مقام مسئول در پتروشیمی مبین در خصوص نرخ ارز دریافتی پرسیدیم که گفت: در بازار دو نوع نرخ ارز به محصولات داده می شود، از آنجایی که ما جزو کالاهای اساسی محسوب نمی شویم دلار ۴۲۰۰ تومانی به ما تعلق نمی گیرد و مصرف ارزی ما بر اساس بازار سنا نرخ گذاری می شود.

وی ادامه داد: محصولات ما به صورت بین مجتمعی از طریق خط لوله تحویل داده می شود و به همین دلیل صورتحساب دریافت می‌کنیم و محصولات ما در بازار های دیگر یا به طور مثال بورس کالا، عرضه نمی‌شود.

منبع: بورس 24
عناوین برگزیده