تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۰۰۶۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

درخواست استاندار از وزیرصنعت برای توسعه زیرساخت شهرک‌های صنعتی گلستان

‌می‌متالز - استاندار گلستان در دیدار مجمع نمایندگان استان با علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت توسعه فضا و بهبود زیرساخت شهرک‌های صنعتی استان و تامین امکانات رفاهی و ایمنی کارگران به خصوص در حوزه زغال سنگ تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، هادی حق شناس دوشنبه در این دیدار خواستار ارتقای مشارکت ایدرو در طرح‌های سرمایه‌گذاری تعریف شده برای رفع محرومیت استان و نیز طرح‌های منطبق با استعداد‌های منطقه شد.

ضرورت گسترش فعالیت‌های اکتشاف معادن و کمک به رفع مشکلات معدن ید و توسعه صنایع وابسته به آن، افزایش اعتبارات تبصره ۱۸ گلستان برای کمک به راه اندازی طرح‌های با پیشرفت مناسب، تامین منابع مالی برای احیای واحد تولیدی شموشک و مساعدت در رفع مشکل تسهیلات ارزی یکی از واحد‌های تولیدی، از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

استاندار گلستان همچنین از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست زمینه رفع محدویت در زمینه صدور مجوز‌های دخانی را صادر کند.

راه اندازی واحد سیگارت سازی در استان، از پیشنهادات استاندار گلستان در این دیدار بود.

استان گلستان ۲۴ شهرک، ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی (شهرک هزار هکتاری اترک) با مساحت ۲ هزار و ۴۱ هکتار دارد.

هم مرز بودن گلستان با ترکمنستان و فراهم بودن زمینه ارتباط با کشور‌های آسیای میانه از طریق زمینی و ریلی، افزون بر ۱۰۰ کیلومتر ساحل خزر و خلیج گرگان و نزدیک بودن به بنادر امیرآباد بهشهر و نوشهر مازندران، فعالیت گمرک مرزی اینچه‌برون و فعالیت فرودگاه گرگان و کلاله از جمله ظرفیت‌های زیرساختی استان برای افزایش زمینه فعالیت اقتصادی در شهرک‌ها و نواحی منطقه است.

اقتصاد اصلی گلستان بر پایه کشاورزی استوار است و به همین دلیل در بخش صنایع تبدیلی مزیت بالایی دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گلستان

عناوین برگزیده